• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 14 آذر 1400
کد مطلب : 147270
+
-

اخراج عجیب قهرمان کشتی جهان

صنایع مازندران، پرحاشیه‌ترین تیم لیگ کشتی ایران کامران قاسم‌پور را به‌دلیل مصدومیت اخراج کرد

اخراج عجیب قهرمان کشتی جهان

تیم صنایع مازندران در آستانه برگزاری رقابت‌های نیمه‌نهایی لیگ برتر کشتی آزاد باز هم حاشیه‌ساز شد. سرپرست این تیم اعلام کرد کامران قاسم‌پور از تیم صنایع اخراج شده و این در حالی است که چندی قبل پزشکان به‌دلیل آسیب‌دیدگی و احتمال پارگی رباط، قاسم‌پور را از حضور روی تشک کشتی منع کرده بودند! اتفاق مشابه اخراج قاسم‌پور از تیم صنایع مازندران، سال گذشته در تیم استقلال تهران رخ داد. تیم استقلال از امیرمحمد یزدانی و یونس امامی شکایت کرد و در نهایت مبلغی از قرارداد آنها کسر شد؛ درحالی‌که این دو کشتی‌گیر به‌دلیل ابتلا به کرونا و عمل جراحی نتوانسته بودند تیم استقلال را همراهی کنند. هدایت تیم استقلال در لیگ گذشته بر عهده هادی حبیبی و رضا یزدانی بود که حالا هدایت تیم صنایع مازندران را بر عهده دارند! کامران قاسم‌پور در مسابقات جهانی نروژ موفق شد مدال طلا را در وزن 92کیلوگرم کسب کند و بلافاصله بعد از مسابقات جهانی برای تیم صنایع در لیگ روی تشک رفت و کشتی گرفت. او با 2پیروزی در مقابل تیم ستارگان ساری نقش بسزایی در صعود تیمش به مرحله نیمه‌نهایی داشت.
فردین قنبری، سرپرست تیم کشتی آزاد صنایع مازندران با تأیید خبر اخراج کامران قاسم‌پور گفت: «باشگاه صنایع از همان آغاز مسابقات لیگ برتر به تمام تعهدات خود در مقابل کشتی‌گیران عمل کرد و رفتار حرفه‌ای ایجاب می‌کند که آزادکاران نیز به قراردادی که منعقد می‌کنند، پایبند باشند. اما متأسفانه کامران قاسم‌پور قهرمان شایسته کشتی ایران و جهان اقداماتی انجام داد که مجبور شدیم با او قطع همکاری کنیم. قاسم‌پور به‌دلیل عدم‌همکاری از ابتدای مسابقات لیگ و نارضایتی مربیان و همچنین مصاحبه بدون هماهنگی کادر فنی و اعلام عدم‌حضورش در دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی لیگ، برابر با قرارداد منعقدشده از لیست تیم خارج و باشگاه استرداد وجه پرداختی را خواهان شد.» این در حالی است که هادی حبیبی، مربی تیم صنایع مازندران اعلام کرده: «نبودن کامران قاسم‌پور به تیم ما لطمه نمی‌زند و ما صد‌درصد قهرمانیم.» قاسم‌پور به‌دلیل اینکه پزشکان معتقدند احتمال تشدید آسیب‌دیدگی او وجود دارد، مدتی است تمرینات کشتی‌اش را قطع کرده است. او در این مورد می‌گوید: «چندین دکتر رفتم و در نهایت تصمیم بر این شد که باید به پایم استراحت بدهم تا شاید این مصدومیتم برطرف شود. دکتر کیهانی هم نظرش همین بود و این موضوع را هم اعلام کرد، ولی نمی‌دانم دلیل ایجاد این حاشیه‌ها چیست!»
تیم صنایع چندی پیش طی قراردادی که با عباس گادژی روس منعقد کرد، حاشیه دیگری را هم به‌وجود آورده بود. درحالی‌که این کشتی‌گیر با تیم فولادین‌ذوب آمل به توافق رسید و با نماینده قانونی کشتی‌گیران روسیه در ایران قرارداد امضا کرد، به‌گفته مسئولان تیم آملی، تیم صنایع با پیشنهاد رقمی بالاتر با این کشتی‌گیر قرارداد بست تا تیم فولادین‌ذوب آمل به کمیته انضباطی شکایت کند. البته سال گذشته هم اتفاقی مشابه در تیم تحت هدایت رضا یزدانی و هادی حبیبی رخ داد و 2کشتی‌گیر (حاج‌آقانیا و فروتن) که با تیم قائمشهر قرارداد داشتند مجددا با حضور در سازمان لیگ با تیم استقلال قرارداد امضا کردند! خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر سال گذشته برخورد قاطعی با این مسائل می‌شد، امسال شاهد این اعتراضات نبودیم. تیم استقلال در فینال لیگ گذشته هم حواشی متعددی ایجاد کرد و در نهایت در یک دیدار یک‌طرفه در مقابل تیم بازار بزرگ ایران‌مال شکست خورد.
مراحل نیمه‌نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی آزاد قرار است روز ۱۹آذرماه در سالن ۱۲هزارنفری آزادی برگزار شود. در مرحله نیمه‌نهایی شرکت داروسازی سهند ارس با فولادین‌ذوب آمل و همچنین صنایع مازندران با دانشگاه آزاد اسلامی روبه‌رو خواهند شد و برنده‌ها دیدار فینال را برگزار خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید