• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 13 آذر 1400
کد مطلب : 147166
+
-

تک خط خبر/اثرات مثبت توافق هسته‌ای

اثرات مثبت توافق هسته‌ای؛ حسین عبدی یک کارشناس بازار سرمایه گفت: توافق هسته‌ای فرصت‌های بسیاری برای رشد تولید کشور فراهم می‌کند که در مقایسه با تصور برخی بسیار ارزشمندتر از عدم‌توافق است؛ بنابراین سود اهالی بازار سرمایه همسو با سود کشور در یک توافق درست و پایاپای است. به‌گفته او نتیجه گشایش اقتصادی در صنایعی مانند خودرو، بیمه و شرکت‌های صادرات‌محور با اثر مثبت همراه خواهد بود.

قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافت؛ سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: قیمت جهانی مواد غذایی تحت‌تأثیر تقاضای بالا برای گندم و محصولات لبنی، در نوامبر برای چهارمین‌ماه متوالی افزایش یافت و در بالاترین رکورد ۱۰سال اخیر ایستاد. این شاخص در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۳درصد رشد کرده و اکنون در بالاترین رکورد خود از ژوئن سال۲۰۱۱ قرار دارد.

۱۵ آذر؛ آخرین ‌مهلت ثبت حقوق کارکنان؛ سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌های اجرایی برای ثبت حقوق، مزایا و سایر پرداختی کارکنان در سامانه یکپارچه نظام اداری تا ۱۵آذر مهلت داد و اعلام کرد که هیچ‌گونه پرداخت حقوقی در پایان آذرماه بدون اطلاعات سامانه انجام نمی‌شود. طبق‌قانون همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به ثبت اطلاعات کارکنان و حقوق و مزایای پرداختی‌ها به آنها در این سامانه هستند.

توافق اوپک‌پلاس بر افزایش تولید نفت؛ در بیست‌وسومین نشست ائتلاف اوپک‌پلاس، ۲۳کشور عضو این سازمان بر سر افزایش ۴۰۰هزار بشکه‌ای تولید روزانه در‌ ماه ژانویه (دی-بهمن) به توافق رسیدند. این تصمیم بدون توجه به برداشت کشورها از ذخایر نفت خام استراتژیک و شیوع سویه جدید کرونا اتخاذ شده اما اعضای اوپک‌پلاس تأکید دارند در صورت وقوع اتفاق غیرقابل پیش‌بینی و مازاد عرضه در بازار، نشست فوق‌العاده برگزار می‌کنند.

شگرد جدید قاچاقچیان سوخت لو رفت؛ گمرک ایران از لورفتن شگرد جدید قاچاقچیان سوخت در مرز باشماق خبر داد و اعلام کرد:‌ 3تانکر به‌دلیل تخلیه مقداری از محموله مایع سوختی ترانزیتی و جایگزینی آن با آب در مرز باشماق توقیف شدند. این تانکرها قبل از ورود به گمرک باشماق مقدار زیادی از محموله را فروخته و اقدام به تعبیه کیسه‌های پلاستیکی چندلایه محتوی آب به میزان وزن محموله تخلیه‌شده می‌کردند.

دولت ۱۸هزار هزار میلیارد تومان دارایی دارد؛ حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه دولت ۱۸هزار هزار میلیارد تومان دارایی دارد که بخش زیادی از آن پنهان شده است از مردم خواست که در شناسایی این اموال کمک کنند. به عقیده او، دلیل هدررفتن دارایی دولت‌ها، مدیریت ناشایست است و نتیجه آن می‌شود که به‌تدریج، دارایی دولت‌ها آب شده و از بین برود.

افزایش تعرفه آب اقامتگاه‌های غیردائم؛ بر اساس بخشنامه‌ای که به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ابلاغ شده، نرخ آب‌بهای مشترکین غیردائم از ابتدای اردیبهشت 1400 تا ۵ مترمکعب با مشترکین دائم برابر است اما از ۵ مترمکعب به بالا با نرخ آب آزاد طبق تعرفه محاسبه می‌شود و این مشترکان مشمول تعرفه‌های روستایی یا تعرفه‌های معمول دیگر نمی شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید