• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 13 آذر 1400
کد مطلب : 147142
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9rK6D
+
-

تازه‌های نشر/ کریبدس


«کریبدس» عنوان مجموعه‌ای است متشکل از 10داستان کوتاه که از میان انبوه داستان‌های منتشر شده به زبان انگلیسی در سال1982 که در نشریات آمریکایی انتخاب شده، به‌منظور حضور در جایزه ادبی اُ. هنری انتخاب شده است. این کتاب به سنت تمامی آثار دیگر این مجموعه، توسط سردبیری که ستاد این جایزه بر می‌گزیند، انتخاب و در قالب یک کتاب منتشر می‌شود. در واقع این کتاب را می‌توان نمایه‌ای از جریان فکری قالب داستان‌نویسی در آمریکای شمالی و در میان مخاطبان نشریات انگلیسی زبان به شمار آورد. در این کتاب داستان‌هایی از نویسندگانی چون تیم اوبراین و توبیاس وولف در کنار داستان‌هایی از آلیس‌آدامز، سوزان‌کنی، استفن دیکنسون و... قرار گرفته است. انتشارات کتاب نیستان این مجموعه 196صفحه‌ای را با ترجمه لیدا طرزی به بهای 48هزار تومان منتشر کرده است.

  ارواح ماشین‌نشین 

«ارواح ماشین‌نشین» نوشته نیل گیمن با ترجمه لیدا طرزی اثر جدیدی است که در 100صفحه توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. نویسنده داستان کوتاه، فیلمنامه‌نویس، رمان‌نویس، خالق کتاب کامیک، تئاتر صوتی و فیلم به سبک‌های علمی تخیلی و خیال‌پردازی؛ این تنها بخشی از سابقه‌‌ای است که برای نیل گیمن می‌توان یافت. با این همه و قبل از هر چیز باید گیمن را یک نویسنده خلاق دانست. ارواح ماشین‌نشین کتابی است درباره کتاب، درباره نوشتن و خواندن و هر آنچه این نویسنده در طول سال‌های گذشته بر فعالیت و زندگی‌اش در این عرصه به آن فکر کرده است. او در این کتاب درباره کتابخانه، نوشتن، خواندن، برخی نویسنده‌های محبوبش و از سبک روایی آنها و نیز برخی از ژانرهای داستانی ازجمله تخیلی و ترسناک که شیفته آنهاست سخن به میان آورده است. این کتاب 26هزار تومان است.

  7کوتوله و تمساح

این کتاب شامل مجموعه 8 نمایشنامه کوتاه از سیروس همتی، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر است. همتی در مقدمه خود بر این کتاب عنوان داشته است که ایجاز این دست متون ابزاری است برای ایجاد لذت حداکثری در مخاطبان. وی در عین حال این موضوع را نیز مورد توجه قرار داده که در نگارش این متون تمامی قواعد و اصول حرفه‌ای نگارش آثار داستانی- نمایشی مورد توجه قرار گرفته است و حتی شاید نگارش این متون به سختی و دقت نظر نگارش داستان کوتاه نیز باشد، هرچند که بسیاری از متون نمایشی کوتاه هستند که از ساختار فعلی ایجازگونه این متون پیروی نمی‌کند و در عین حال متن نمایشی کوتاه به شمار می‌رود. انتشارات کتاب نیستان این اثر 128صفحه‌ای را به بهای 32هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید