• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 8 آذر 1400
کد مطلب : 146721
+
-

خبرهای کوتاه/ افتتاح پروژه آبرسانی به ۶۳روستای محروم کرمان

پروژه آبرسانی ۶۳روستای محروم کرمان یادبود شهید علی ابراهیمی به همت واقف حاج‌آقا ابراهیمی در روستای زین‌آباد رفسنجان افتتاح شد. به گزارش ایسنا، استان کرمان از نظر آبرسانی جزو ۴استان اولی است که به‌شدت تنش و کمبود آبی دارد و به همین دلیل هم قرارگاه نهضت آبرسانی «مرد میدان» در استان راه‌اندازی شده که در ۷فاز با کمک از خیران و واقفان و آبفار پروژه‌ها را اجرا می‌کند. در 3فاز اول ۱۳۶روستا با جمعیت بیش از ۱۶۰هزار نفر و هزینه ۲۶میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان آبرسانی شده و فاز چهارم هم روز گذشته (یکشنبه 7آذر) برای آبرسانی به ۶۳روستا با جمعیت ۴هزار نفر و ۹میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

  پرداخت تسهیلات به خانواده زندانیان هرمزگان
مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: از ابتدای امسال ۹میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به خانواده مددجویان زندان‌های استان پرداخت شده است. به گزارش ایرنا، مصطفی کیشانی اظهار کرد: تاکنون ۹۳نفر از خانواده زندانیان با میانگین ۱۰۰میلیون ریال موفق به دریافت این تسهیلات قرض‌الحسنه شده‌اند. به‌گفته وی، طرح‌های اشتغالزایی خانواده زندانیان بیشتر در بخش صنایع‌دستی ازجمله زری و خوس‌بافی، نازک‌دوزی، عروسک‌سازی، گلابتون‌دوزی و خیاطی است. مدیرکل زندان‌های هرمزگان هدف از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به خانواده زندانیان را توانمندسازی آنان و پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.

  آثار فیلمسازان چهارمحال‌وبختیاری در سینماحقیقت
رئیس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: با اعلام فهرست فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سینما حقیقت ۲اثر از فیلمسازان استان در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» به نمایش در می‌آیند. به گزارش ایرنا، ناصر قائدی افزود: فیلم مستند «شاهمراد» اثر سیدصفی‌الله حسینی در همراهی با ۲۷فیلم مستند دیگر در بخش مسابقه شهید آوینی جشنواره سینما حقیقت نمایش داده خواهد شد. وی با اشاره به حضور فیلم «چهره‌پرداز» اثر جعفر نجفی در بخش فیلم‌های بلند این دوره از جشنواره نیز توضیح داد: هیأت انتخاب جشنواره علاوه بر مستند چهره‌پرداز، ۲۲ فیلم مستند بلند دیگر را برای رقابت در این بخش معرفی کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید