• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 7 آذر 1400
کد مطلب : 146629
+
-

تازه‌های نشر/ نادان


«نادان» نوشته لئون تولستوی را غلامرضا امامی به فارسی برگردانده است. این کتاب از سری مجلدات مجموعه «نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک» نشر پرتقال است که به تازگی منتشر شده؛ مجموعه‌ای که در آن داستان‌هایی معروف از نویسندگان بزرگ جهان با تصویر و زبانی روان برای کودکان منتشر می‌شود. آثاری که معیار انتخاب آنها بنا بر گفته غلامرضا امامی دارا بودن 4 عنصر شادی، بازی، لذت و آگاهی برای کودکان و نوجوانان بوده است. کتاب اینگونه آغاز می‌شود: روزی روزگاری در کشور روسیه مرد ساده لوح نادانی راهی سفر به دور دنیا شد. او می‌خواست به تنهایی دور دنیا را بگردد و شرق، غرب، شمال و جنوب جهان را ببیند. همینطور که به راهش ادامه می‌داد، چشمش به 2 کلبه کوچک خالی افتاد که کسی داخلش نبود و...»

  پسرک فقیر

کتاب «پسرک فقیر» اثر مارک تواین هم با ترجمه غلامرضا امامی به تازگی از سوی نشر پرتقال منتشر شده است. پسرک فقیر داستان طنزی است که شیوه روایتش به‌صورت داستان در داستان است. این داستان در بخش اولش قصه پسرک فقیری در فیلادلفیا را روایت می‌کند که برای یافتن شغل به بانک می‌رود و درنهایت مدیر بانک بخشی از ثروتش را به او اهدا می‌کند و بعد پسرک با دختر مدیر بانک ازدواج می‌کند. در بخش دوم مخاطب متوجه می‌شود که این قصه‌ای بوده که عموی راوی برایش تعریف کرده و راوی قصه هم که پسری خردسال است به بانک می‌رود تا همان شیوه پسرک فقیر بخش اول را پیاده کند، اما موفق نمی‌شود و...

  گربه‌های کپنهاگ

«گربه‌های کپنهاگ» نوشته جیمز جویس هم از تازه‌های نشر پرتقال با ترجمه غلامرضا امامی است. کتاب قصه‌ای است که جیمز‌جویس سال ۱۹۳۶ از دانمارک برای نوه 4ساله‌اش فرستاد. این داستان سال‌های اخیر پیدا و منتشر شده است. داستانی که گذشته از جنبه طنزآمیزش، از یک قصه کودکانه سرگرم‌کننده فراتر می‌رود و صورت تندوتیز ضداستبدادی به‌خود می‌گیرد. راوی در گربه‌های کپنهاگ، پایتخت دانمارک را برای نوه‌اش توصیف می‌کند و افسوس می‌خورد که نمی‌تواند برای او گربه‌ای بفرستد چون در کپنهاگ اصلا خبری از گربه نیست. او پیش‌تر گربه‌ای عروسکی را که داخلش پر از شکلات بوده برای نوه‌اش پست کرده است. واژه‌ها و تصویرهای کتاب مخاطب را به تفکر وامی‌دارند. نشر پرتقال هر 3کتاب را با شمارگان هزار نسخه و هریک را به بهای 29هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید