• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 7 آذر 1400
کد مطلب : 146623
+
-

اعلام شرایط جدید پست کتاب

دریچه
اعلام شرایط جدید پست کتاب

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران درباره شرایط جدید پست کتاب گفت: مبلغ پرداختی اعضای سامانه پست کتاب افزایش پیدا کرده، اما حمایت یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان باقی است. به گزارش همشهری، به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب، علی رمضانی درباره شرایط جدید پست کتاب گفت: در شرایط جدید، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تخفیف را در سرویس سفارشی از ۲۵درصد به ۱۰درصد و در سرویس پیشتاز از ۳۰درصد به ۲۵درصد کاهش داده است. همچنین مطابق اظهار مسئولان شرکت پست، سرویس سفارشی عملا از خدمات حذف شده بود و تنها برای سامانه «پست کتاب» ارائه می‌شود.
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به انتخابی شدن هزینه جمع‌آوری مرسولات در قرارداد جدید گفت: اگر بسته به دفاتر پستی تحویل داده شود مبلغی دریافت نمی‌شود و اگر درخواست جمع‌آوری اعلام شود هزینه مربوطه به 2صورت محاسبه می‌شود؛ ابتدا در قالب اشتراک ماهانه به مبلغ ۳میلیون ریال و دیگری به‌صورت جمع‌آوری تکی و با مبلغ ۸۰هزار ریال.
علی رمضانی در پایان گفت: در شرایط جدید، قیمت تمام‌شده سرویس سفارشی یک بسته کتاب 2کیلویی برای مشتری عادی ۱۱۳هزار ریال و قیمت تمام‌شده پست پیشتاز برای مشتری عادی ۱۶۱هزار ریال خواهد بود. درحالی‌که مبلغ پرداختی ناشران در پست کتاب با شرایط قرارداد جدید ۷۰ هزار ریال است. بر این اساس خانه کتاب و ادبیات ایران حدود ۴۰ درصد از مبلغ پست سفارشی تا2کیلو را پرداخت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید