• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 آذر 1400
کد مطلب : 146384
+
-

حذف 2بازیکن با اشتباه فدراسیون

عالمیان مسابقات پینگ‌پنگ قهرمانی جهان را از دست داد او می‌گوید فدراسیون نام او و احمدیان را در لیست انتظار قرار نداده بود

حذف 2بازیکن با اشتباه فدراسیون

نیما عالمیان که چندی پیش در بازی‌های المپیک توکیو در اعتراض به داوری بداخلاقی کرد و جنجال‌ساز شد، حالا در مسابقات قهرمانی جهان درگیر جنجالی ناخواسته شده است. مسابقات پینگ‌پنگ قهرمانی جهان از دیروز در هیوستون آمریکا آغاز شده اما نیما نمی‌تواند در مسابقات انفرادی شرکت کند. از آمریکا خبر رسیده که فدراسیون در زدن یک‌تیک، اشتباه کرده اما فدراسیون مدعی است که نیما فقط به‌خاطر قوانین فدراسیون جهانی نمی‌تواند در مسابقات انفرادی باشد.
طبق قوانین فدراسیون جهانی هر کشوری که یک بازیکن با رنکِ زیر100داشته باشد، 2سهمیه در مسابقات انفرادی رقابت‌های جهانی دارد، به شرطی که رنک هر دو ورزشکار زیر256باشد. نوشاد رنک69است و ایران صاحب 2سهمیه. امیرحسین هدایی، نیما عالمیان و امین احمدیان که رنک زیر256بودند چندی پیش به همراه نوشاد مسابقه انتخابی دادند و نوشاد و هدایی برای جهانی انتخاب شدند. جمیل لطف‌الله‌نسبی، سرمربی تیم ملی به ایسنا گفته است: «همه کشورها براساس سهمیه‌ای که به آنها تعلق گرفته در مسابقه شرکت کرده‌اند. فقط مجارستان است که به جای 3بازیکن با 4بازیکن شرکت کرده و باید علتش را پرس‌و‌جو کنیم. ما 2سهمیه انفرادی و یک‌سهمیه 2نفره داشتیم، سهمیه مازاد نداشتیم.» در این شرایط چرا نیما معترض است و جامعه پینگ‌پنگ این اعتراض را بجا می‌داند؟ توضیحات لطف‌الله‌نسبی کامل به‌نظر نمی‌رسد. تجربه مسابقات گذشته نشان داده بعضی از بازیکنان به دلایلی از مسابقات انصراف می‌دهند و بازیکنان که رنک بالایی دارند، می‌توانند جایگزین آنها شوند. در همین مسابقات هیوستون 128بازیکن درجدول انفرادی بودند اما 8نفر انصراف دادند. اگر ثبت‌نام نیما برای مسابقات درست انجام می‌شد می‌توانست در انفرادی حاضر باشد. بازیکن مجار به همراه بازیکنانی از تایلند و سنگاپور که رنک پایین‌تری از نیما دارند به جدول مسابقات اضافه شدند.
نیما هم دیروز در ایسنا و رکنا درباره این اتفاق صحبت کرد. هرچند در ایسنا خبری از اعتراض نبود ولی به رکنا گفت که همه تقصیرها از فدراسیون است: «مسئول امور بین‌الملل فدراسیون سوتی بدی داده و با این اشتباه من که رنک100دنیا هستم نمی‌توانم در مسابقات شرکت کنم.» مسئولان فدراسیون پینگ‌پنگ واکنشی به این اتفاق نداشته‌اند و توضیح نداده‌اند که منظور نیما از اشتباه چیست. گفته می‌شود نیما در آمریکا مسئله را از مدیر برگزاری مسابقات پیگیری کرده و آنها لیست ثبت‌نام را به او نشان داده‌اند. موقع ثبت‌نام باید نام نیما در لیست انتظار برای مسابقات انتخابی ثبت می‌شد اما گزینه‌ای که باید تیک‌ می‌خورد، تیک نخورد. به‌گفته نیما حتی اگر فدراسیون نام امین احمدیان را در لیست انتظار می‌گذاشت، او هم می‌توانست در جدول مسابقات باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید