• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 3 آذر 1400
کد مطلب : 146383
+
-

ژاپن ۳۳ دستگاه بازیافت خودکار به تهران اهدا می‌کند

تشکیل کارگروه مشترک تهران و توکیو

دیپلماسی شهری
تشکیل کارگروه مشترک تهران و توکیو

شهردار تهران پیشنهاد داد که کارگروه مشترکی بین نمایندگان شهرداری تهران و فرمانداری توکیو تشکیل شود تا سطح روابط از مقام تعارفات به دستاوردهای عملی برسد.
به گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دفتر خود میزبان آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در ایران بود. او در این دیدار گفت: در گذشته تجارب خوبی در رابطه با همکاری شهرداری تهران و سازمان جایکا در حوزه مدیریت بحران داشتیم و امیدوار هستیم که نشست امروز منجر به همکاری در موضوعاتی مانند حمل‌ونقل، محیط‌زیست، پسماند و دیگر حوزه‌ها که به ایمنی تهران ارتباط دارد شود. همچنین می‌توانیم از تجارب بزرگی که ژاپن در بحث زلزله و تکنولوژی دارد استفاده کنیم.
زاکانی تأکید کرد: معتقدیم ارتباط و اعتماد متقابل بین 2کشور که در سطح سران دنبال می‌شود را می‌توانیم در سطح 2شهر تهران و توکیو که حرف‌های مشترک زیادی باهم دارند نیز در مقام عمل دنبال کنیم و پیوستگی‌های جدی داشته باشیم.
در ادامه‌ سفیر ژاپن،‌ آیکاوا کازوتوشی گفت: مدیریت شهر بزرگ تهران بسیار سخت و دشوار است و در این راه موفقیت شما را آرزومندیم.
او ادامه داد: موضوع دستگاه بازیافت خودکار(RVM) برای بازیافت بطری پلاستیکی را در گذشته داشتیم و پیش‌تر ۱۸دستگاه را به شهرداری تهران اهدا کرده بودیم و ۳۳دستگاه‌ دیگر نیز اهدا خواهد شد، چرا که موضوع بازیافت برای حفظ محیط‌زیست مهم است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید