• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 3 آذر 1400
کد مطلب : 146374
+
-

تأخیر در قابلیت رمزگذاری پیام‌ها در فیسبوک و اینستاگرام

فناوری
تأخیر در قابلیت رمزگذاری پیام‌ها در فیسبوک و اینستاگرام

 شرکت متا، مالک اپلیکیشن‌های فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام می‌گوید: رمزگذاری پیام‌ها در اپلیکیشن‌های فیسبوک و اینستاگرام تا سال2023 اجرایی نخواهد شد. رمزگذاری انتها به انتها، روندی است که براساس آن فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند پیام‌ها را بخوانند و هیچ نفر سومی ازجمله مجریان قانون و حتی خود شرکت متا نیز به آنها دسترسی نخواهند داشت.
به‌گزارش بی‌بی‌سی، با این حال گروه‌های محافظ بچه‌ها و سیاستمداران هشدار داده‌اند که این کار ممکن است مانع از تحقیقاتی که برای سوءاستفاده از کودکان انجام می گیرد، شود. جامعه ملی جلوگیری از خشونت علیه کودکان، ادعا می‌کند که خصوصی کردن پیام رسانی، خط اول سوءاستفاده جنسی از کودکان است.
پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس همچنین با انتقاد از این تکنولوژی گفت که بستن دست مجریان قانون در ورود به فعالیت‌های مجرمانه به سوءاستفاده بیشتر از کودکان منجر می‌شود.
رمزگذاری انتها به انتها با رمزگذاری داده‌ها، درحالی‌که بین تلفن‌ها و سایر دستگاه‌ها تبادل می‌شوند، عمل می‌کند. تنها راه خواندن پیام معمولا دسترسی فیزیکی به یک دستگاه بدون قفل است که آن را دریافت یا ارسال کرده است. این تکنولوژی در اپلیکیشن پیام رسان واتساپ که متعلق به شرکت متاست، یک گزینه همیشه فعال است، اما سایر اپلیکیشن‌های این شرکت از آن محروم هستند.
مخالفان این فناوری می‌گویند: این کار سوءاستفاده از کودکان را در فضای مجازی آسان‌تر می‌کند، اما مدافعان می‌گویند که رمزگذاری، از حریم خصوصی کاربران محافظت کرده و آنها را از دزدی اطلاعات پیام از سوی هکرها نجات می‌دهد.
آنتیگونه دیویس، رئیس ایمنی جهانی متا می‌گوید: این تأخیر در اجرایی کردن رمزگذاری پیام‌ها در اینستاگرام و فیسبوک به این دلیل است که شرکت وقت خود را صرف زمان برای گرفتن این حق می‌کند. متا قبلا گفته بود که این تغییر اوایل سال2022 اتفاق می‌افتد. دیویس افزود: به‌عنوان یک شرکت که میلیاردها انسان را در سراسر جهان به هم متصل کرده و تکنولوژی پیشرویی را در این صنعت ساخته‌ایم، مصمم هستیم که با محافظت از ارتباط خصوصی افراد کاری کنیم که آنها در فعالیت‌های آنلاین احساس امنیت کنند.
اندی باروز، رئیس بخش سیاست امنیت آنلاین کودکان در جامعه ملی جلوگیری از خشونت علیه کودکان با استقبال از این تأخیر، گفت:‌ متا، زمانی باید این اقدامات را در همه اپلیکیشن‌ها راه‌اندازی کند که بتواند محافظت از کودکان در معرض خطر سوءاستفاده جنسی را مدیریت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید