• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 1 آذر 1400
کد مطلب : 146178
+
-

اهمیت کفش‌های پشت‌در آپارتمان

اهمیت کفش‌های پشت‌در آپارتمان

محمدرضا نصیری
چند‌وقت پیش اعلام کردند برای اینکه سارقان را به اشتباه بیندازید، بهتر است چند جفت کفش به‌صورت نامنظم جلو در آپارتمان بگذارید تا فکر کنند در خانه حضور دارید.
 خیلی فکر خوبی است؛ البته هر دو ساعت یک‌بار باید کفش‌ها را تجدید کنید؛ چون قبلی‌ها را دزد برده!
 اصولا دزدها یکی از کفش پشت در آپارتمان می‌ترسند، یکی از لامپ یا رادیوی روشن داخل آپارتمان. اگر یک لامپ روشن بگذارید توی کفش جلوی در، هیچ دزدی جرأت نمی‌کند نزدیک شود. اگر از کفش صدای رادیو هم بیاید که دیگر فبها.
 دزدها 4 طبقه با تجهیزات کامل پله‌ها را می‌روند بالا و همین که می‌بینند چند جفت کفش دم در پارک شده، می‌زنند روی پیشانی‌شان و می‌گویند: «بخشکی شانس! بازم به کاهدون زدیم!»
 به کفش‌های دم‌در قفل فرمان یا قفل پدال بزنید.
 برای پیشگیری از خفت‌شدن در کوچه‌های خلوت هم با خودتان چند جفت کفش حمل کنید؛ البته کفش‌ها به‌صورت نامنظم باشد. یک لامپ روشن هم در دست داشته باشید، خوب است.
 پارسال یک دسته‌چک داشتم که دزد بردش اما چون قبلش چند جفت کفش جلوی آپارتمان گذاشته بودم، دزد ترسید چک‌ها را خرج کند.
 وقتی ماشین را در کوچه پارک کرده‌اید، حتما لامپ اتاق ماشین و رادیو پخش را روشن بگذارید. این‌جوری دزد تصور می‌کند که کسی داخل ماشین است و آن را نمی‌برد. فقط یادتان باشد صبح به صبح باید باتری ماشین را عوض کنید.
 قدیم 4انگشت دزدها را قطع می‌کردند، الان اگر جلوی دزدها و خفت‌گیرها مقاومت کنید، با قمه می‌زنند 4انگشتت را قطع می‌کنند. اگر دنبال‌شان کنید و بیفتند زیر ماشین و بمیرند باید دیه‌هم بدهید.
 چه خوب که جلوی بیت‌المال هم کفش بگذارند تا خاوری‌ها هوس دزدی به سرشان نیفتد.

این خبر را به اشتراک بگذارید