• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 آذر 1400
کد مطلب : 146171
+
-

کتاب فروشی‌های سیار فعال می‌شوند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت هفته‌ کتاب و کتابخوانی از کتاب‌فروشی‌ها و کتاب فروش های دست فروش‌خیابان انقلاب بازدید کرد.
 به گزارش همشهری، محمد امین‌توکلی زاده درخصوص وضعیت بازار کتاب گفت: امیدوارم این هفته که به صورت مناسبتی به مسئله کتاب اختصاص یافته است، بتواند مشکلات حوزه نشر را تا حدودی حل کند، برای این مسئله شهرداری تهران نیاز دارد با کمک دستگاه‌های مرتبط مانند وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب را به سبد کالاهای فرهنگی جامعه مجددا بازگرداند تا مردم بتوانند از این محصول فرهنگی استفاده کنند.
  او افزود: در حال حاضر شرایط اقتصادی و افزایش قیمت کتاب‌ها باعث شده که عموم مردم، خصوصا دانشجویان، کتاب را در دسترس خود نبینند و وظیفه ما این است که بتوانیم شرایط را برای‌‌ حفظ بستر کتاب و کتاب خوانی، فراهم کنیم.
توکلی زاده گفت: با تسهیل‌گری که صورت خواهیم داد، قصد داریم کتاب فروشی‌ ها را در سطح فرهنگسراها، مدارس و مساجد در محلات فعال کنیم؛ البته فعال کردن کتاب‌فروشی‌های سیار در سطح شهر مانند گذشته، در دستور کار است که به یک جریان‌سازی رسانه‌ای و تبلیغاتی نیاز دارد که موضوع‌محور و مناسبتی در سطح تهران، مستقر شوند تا شاید با این اقدام‌‌ فرهنگ کتاب‌خوانی را در محلات افزایش دهیم‌.

این خبر را به اشتراک بگذارید