• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 1 آذر 1400
کد مطلب : 146120
+
-

تصویر آرنت از «محبت» تا «داوری»

دریچه
تصویر آرنت از «محبت» تا «داوری»

نشست هفتگی شهرکتاب، سه‌شنبه دوم آذر ساعت۱۴ به سخنرانی فرهنگ رجایی با عنوان «تصویر آرنت از محبت تا داوری» اختصاص دارد که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
هانت آرنت(۱۹۷۵-۱۹۰۶) از نامی‌ترین متفکران در اندیشه‌ورزی سیاسی و از مطرح‌ترین و پربحث‌شده‌ترین نظریه‌پردازان در سال‌های اخیر است که افق بنای فکری او از امر انسانی تا امر سیاسی را دربرمی‌گیرد. در سال‌های اخیر بیشتر آثار آرنت به فارسی ترجمه و منتشر شده است.
فرهنگ رجایی، دانشور فلسفه سیاسی و روابط بین‌الملل است. وی بیش از 2دهه است که عمر نزدیک به 4دهه از دانشوری خود را به تدریس اندیشه آرنت اختصاص داده که هنوز نیز ادامه دارد. اخیرا نیز وی 2اثر از آرنت را به فارسی برگردانده است؛ درس‌گفتارهایی از فلسفه سیاسی کانت[داوری] که توسط انتشارات دمان چاپ شده و محبت و آگوستین قدیس که توسط انتشارات پارسه منتشر شده است. در این نشست به روایت او از هانا آرنت و توضیحش گوش می‌دهیم که چرا از میان آثار آرنت به برگردان این 2اثر اهتمام ورزیده است که اولی آخرین آفرینش فکری و دومی نخستین آفرینش فکری اوست.
علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید