• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 29 آبان 1400
کد مطلب : 145995
+
-

گرینویچ / حق‌الزحمه تست ملک توسط بنگاه‌ها


بنگاه‌های املاک در چین با پرداخت حق الزحمه به افرادی که برخی خانه‌ها را برای سکونت عادی امتحان کنند،پول هم می دهند. به گزارش آدیتی‌سنترال، پس از بروز قتل یا مرگ‌های مشکوک در برخی از ملک‌های این کشور، افراد خرافاتی سراغ خرید این خانه‌ها نمی‌روند.
حالا بنگاه‌دار‌ها به افرادی که در این خانه‌های ترسناک به‌صورت موقت زندگی کنند و از زندگی عادی خود فیلم بگیرند، دقیقه‌ای یک یوان
پرداخت می‌کنند.

خودروی راننده غیرعادی حرکت نمی‌کند

به‌زودی خودرو‌ها به کمک حسگرهایی که قادر به تشخیص الکل از طریق تنفسی یا از طریق پوست هستند، اجازه استارت زدن به راننده‌ها را نمی‌دهند. به گزارش یورونیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، این هفته قانونی را امضا کرد که خودروسازان را مجبور به استفاده از چنین ابزارهایی در سال‌های آینده می‌کند. سالانه بیش از۱۰هزار آمریکایی به دلیل مصرف بیش از حد الکل درسوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. آمار قربانیان سوانح رانندگی به‌دلیل مصرف الکل در این کشور، از بعضی کشورهای غربی بیشتر است؛ به همین دلیل امضای قانون جدید از سوی جو بایدن با حمایت‌های زیادی روبه‌رو شده است.

تبرئه متهمان قتل مالکوم‌ایکس

یک قاضی ایالتی دادگاهی در نیویورک،  2نفر را که دهه‌ها به اتهام قتل «مالکوم ایکس» فعال حقوق سیاهپوستان آمریکا در سال۱۹۶۵ در زندان به‌ سر برده‌اند، رفع اتهام کرد. به گزارش ایندیپندنت‌، این دو متهم پیش‌تر در دهه۱۹۸۰ میلادی به‌طور مشروط از زندان آزاد شده بودند. سایرس ونس، دادستان منطقه منهتن، به دادگاه گفت: شواهدی دال بر بی‌گناهی در طول تحقیقات 2سال گذشته به‌دست آمده است و براساس این مدارک، روشن شده که عزیز و اسلام به اشتباه محکوم شده اند. مالکوم‌ایکس، فعال سیاهپوست و مسلمان حقوق انسانی و مدافع حقوق آفریقایی‌تبار‌های آمریکا بود که در سال1965 میلادی به قتل رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید