• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 27 آبان 1400
کد مطلب : 145862
+
-

بازگشت فوتبال به تنظیمات لیگ

امروز و فردا هفته پنجم لیگ برگزار می‌شود؛ استقلال و سپاهان میزبان هستند اما پرسپولیس به سرچشمه می‌رود

هفته پنجم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز و فردا برگزار می‌شود. بلافاصله بعد از پایان بازی‌های ملی، سازمان لیگ فوتبال بدون اتلاف وقت به سراغ لیگ برتر رفته است. این تعجیل در برگزاری بازی‌های لیگ اگرچه برای به پایان رساندن بازی‌ها در موعد مقرر لازم و ضروری است اما برای یکی دو تیمی که در ترکیب اصلی تیم ملی بازیکن داشته‌اند ممکن است کمی مشکل‌ساز شود. پرسپولیس و سپاهان 2 تیمی هستند که بازیکنان آنها در ترکیب اصلی برای تیم ملی به میدان رفته‌اند. همین 2 تیم به همراه استقلال، 3بازی مهم و تأثیرگذار این هفته را فردا (جمعه) برگزار خواهند کرد.

   مس رفسنجان- پرسپولیس
از ساعت16 فردا در شهر سرچشمه پرسپولیس باید به مصاف مس رفسنجان برود. سرخپوشان فصل را چندان خوب آغاز نکرده‌اند و اگرچه خودشان اصرار دارند در مورد آنها از لفظ بحران استفاده نشود اما کیفیت بازی آنها چندان امیدوارکننده نبوده است. البته وضعیت پرسپولیس از لحاظ امتیازگیری، چندان هم ناامیدکننده نیست. این تیم فقط 3امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و نسبت به فصل گذشته در همین مقطع هم پسرفت چندانی نداشته است. اما کیفیت بازی این تیم در 5هفته اول در حد قهرمان 5ساله لیگ نبود و یحیی و کادرش در تعطیلات 15روزه تلاش زیادی برای بهبود این کیفیت انجام داده‌اند. آنها به شکل جدی روی تغییر سیستم و استفاده از دفاع 3نفره تمرین کرده‌اند و باید دید نتیجه این تمرینات در بازی با مس چگونه به چشم خواهد آمد. پرسپولیس تنها تیمی است که در این فصل موفق به کلین‌شیت نشده و فردا در سرچشمه هدف اصلی این تیم گل‌نخوردن خواهد بود.

   استقلال- نساجی
تیم فرهاد مجیدی با عنوان صدرنشینی به تعطیلات رفت اما در روزهای تعطیلی یک شریک در صدر جدول پیدا کرد! پیکان که بازی‌اش با ذوب‌آهن عقب افتاده بود در روزهای فیفا این بازی عقب‌افتاده را برد و همسایه استقلال شد. فردا پیکان میزبان فجرسپاسی است و استقلال هم از نساجی میزبانی می‌کند تا چهره صدرنشین هفته پنجم مشخص شود. آمارها نشان می‌دهد استقلال در اغلب آیتم‌های مهم مانند گل زده و خورده و تعداد شوت و مواجه شدن با شوت، برتر از نساجی است اما نکته جالب این است که نساجی‌چی‌ها در مالکیت توپ و دقت پاس آمار بهتری نسبت به صدرنشین لیگ دارند. نساجی طی 4بازی‌اش به‌طور میانگین 56درصد مالکیت توپ داشته و در هر 4بازی -حتی در مقابل پرسپولیس و گل‌گهر- بیشتر از حریفش صاحب توپ بوده است. البته مسعود شجاعی در مقابل استقلال محروم است و غیبت این بازیکن که علاقه عجیبی به نگه داشتن توپ دارد ممکن است میانگین مالکیت قائمشهری‌ها را تا حدود زیادی کاهش دهد!

  سپاهان- تراکتور
این بازی یک زمانی از بازی‌های بزرگ لیگ برتر محسوب می‌شد اما دو فصلی هست که نام تراکتور از گروه تیم‌های قدرتمند لیگ خط خورده و تبریزی‌ها از جمع مدعیان خارج شده‌اند. تیم تبریزی‌های پرشور در فصل گذشته هر 6بازی‌ رودرروی خودش را مقابل سپاهان، پرسپولیس و استقلال باخت تا بعد از سال‌ها، رکورد رقت‌انگیزی در تقابل با تیم‌های بزرگ به‌جا بگذارد. تراکتور در دو هفته اخیر به استقلال و پیکان باخته و تا سرمربی تازه‌وارد و خارجی‌اش جا بیفتد احتمالا به سپاهان هم خواهد باخت. این روزها باختن برای تراکتوری‌ها عادت شده است، درست مثل رفت‌وآمدهای متعدد مربیان ریز و درشتی که آمدن‌شان چیزی به این تیم اضافه نمی‌کند اما هنگام رفتن بخشی از ابهت این تیم را با خودشان می‌برند.

  بازگشت نکونام و بیداری فولاد
اما در 5بازی دیگر این هفته، یکی از مهم‌ترین مسابقات را دو تیم فولاد و هوادار در اهواز برگزار می‌کنند. تقابلی که نکته مهم و قابل ذکرش بازگشت جواد نکونام به نیمکت اهوازی‌هاست. در غیاب نکونام، عبدالله ویسی فقط 4امتیاز با فولاد گرفت و قهرمان جام‌حذفی را به رتبه یازدهم لیگ فرستاد. با بازگشت نکونام احتمالا این تیم دوباره به همان تیم چغر و شکست‌ناپذیر در اهواز بدل خواهد شد. بودن ویسی فقط به کام پرسپولیس تمام شد که یک برد باارزش در اهواز دشت کرد؛ کاری که احتمالا برای سایر مدعیان قفل خواهد بود. امروز (پنجشنبه) هم 3بازی برگزار می‌شود که آلومینیوم اراک (تنها تیم گل‌نخورده این فصل) میزبان نفت مسجدسلیمان است، نفت آبادان از گل‌گهر رده چهارمی میزبانی می‌کند و ذوب‌آهن هم در مشهد میهمان تیمی است که هنوز مشخص نشده نامش پدیده است یا شهرخودرو!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید