• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 27 آبان 1400
کد مطلب : 145860
+
-

به این تیم احترام بگذارید

3پرده از مجموعه موفقی که به اندازه لیاقتش قدر ندید

به این تیم احترام بگذارید

بهروز رسایلی

یک پیروزی دلچسب و پرگل دیگر، همان چیزی بود که برای بازی با سوریه لازم داشتیم؛ همان چیزی که صعود تیم ملی کشورمان به جام‌جهانی‌2022 قطر را تقریبا قطعی می‌کرد. این اتفاق در شهر امان اردن رخ داد و یوزها با 3گل حریف خود را شکست دادند. حالا حتی اگر تیم ملی هر 4بازی آخر را هم ببازد، باز به احتمال 99‌درصد حضورش در جام‌جهانی قطر قطعی است. به موازات این اتفاق مهم اما، نمایش آخر تیم ملی کشورمان نشان داد بچه‌های دراگان اسکوچیچ واقعا شایسته احترام هستند.

  این هم نمایش زیبا
نتیجه مسابقات که بالاخره یک پارامتر کمی است و چون در قالب اعداد روی تابلو ثبت می‌شود، نمی‌توان آن را نپذیرفت. به همین دلیل هم خوب و بلکه بی‌سابقه‌بودن نتایج تیم ملی ایران جای حاشا نداشت. با این حال منتقدان زیادی روی کیفیت عملکرد تیم ملی بحث داشتند و می‌گفتند ما مسابقات را به‌زور می‌بریم. مخصوصا بعد از کام‌بک دقایق پایانی بازی با لبنان زیاد این مسئله به گوش رسید. با این حال نمایش مقتدرانه و پیروزی پر گل برابر سوریه نشان داد تیم ملی اگر شرایطش پیش بیاید، می‌تواند بردهای خاطره‌انگیز هم خلق کند. یادتان باشد این سومین پیروزی 3بر صفر تیم اسکوچیچ در انتخابی جام‌جهانی بود و پیش از سوریه، بحرین و عراق هم با همین نتیجه به ایران باخته بودند. نمی‌شود که 3بر صفر ببرید، اما زشت بازی کرده باشید. می‌شود؟

  معجزه بازی‌های دوم
تیم ملی ایران مطلقا بدون اردوی تدارکاتی و برگزاری بازی‌های دوستانه ناچار به حضور در انتخابی جام‌جهانی شده است. این بازی‌ها به صورت جفت‌جفت برگزار می‌شوند و همیشه هم تیم ملی ایران در بازی دوم بهتر از مسابقه اول عمل کرده است. در جفت اول این بازی‌ها، سوریه را در دور رفت به زحمت بردیم، اما برابر عراق عالی بازی کردیم. در جفت دوم امارات را با یک گل بردیم، اما جلوی کره‌جنوبی با وجود تساوی یک- یک، 45‌دقیقه نمایش خیره‌کننده داشتیم و چیزی نمانده بود یک کام‌بک عالی بزنیم. در جفت سوم بازی‌ها هم بعد از یک پیروزی سخت برابر لبنان، سوریه را عالی شکست دادیم. این یعنی اگر تیم ملی کمی مسابقات دوستانه خوب و اردوهای تدارکاتی سطح بالا داشته باشد، حتما عملکرد بازیکنان از این هم بهتر خواهد شد.

   بهانه‌هایی که ته کشید
در تمام طول این مدت، همزمان با پیروزی‌های پیاپی تیم ملی، گروهی از منتقدان با توسل به بهانه‌های مختلف اقدام به زیر سوال بردن توانایی‌های این مجموعه می‌کردند. البته که همیشه باید نقد وجود داشته باشد و دیدگاه‌های متفاوت قابل احترام است، اما گاهی این بهانه‌ها توی ذوق می‌زد. به عنوان مثال، کلیدواژه‌ای که زیاد شنیده می‌شد، ماجرای کسب پیروزی با خلاقیت فردی بازیکنان و بدون دخالت کادر فنی بود‌. در این اردو اما مهدی طارمی، بهترین بازیکن حال حاضر تیم ملی به دلیل مسائل انضباطی دعوت نشد و دیدیم که خیلی هم جای خالی‌اش حس نشد. حتما تیم ملی با طارمی خیلی بهتر خواهد شد، اما شاید الان وقتش شده باشد که کمی این تیم و کادرفنی‌اش را به رسمیت بشناسیم و بیشتر محترم بشماریم. واقعا آنها کار کوچکی نکردند. در این فیفادی، هم با بازیکن‌سالاری مقابله شد و هم نتایج خوبی کسب کردیم. پس بهتر است بی‌بهانه پشت تیم ملی باقی بمانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید