• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 24 آبان 1400
کد مطلب : 145507
+
-

تازه‌های نشر/ لیورا

 لیورا

«لیورا» خاطرات کودکی‌اش را مرور می‌کند. او که سال‌هاست مهاجرت کرده و ساکن آمریکاست حالا در یک روز پاییزی در یکی از پارک‌های لس‌آنجلس در خلوت خود و با بوی رازیانه‌ای که باد با خودش آورده به ایران و شهری که در آن به دنیا آمده پرت می‌شود. می‌رود به شهر نهاوند و محله‌ای که در آن زندگی می‌کرده، محله‌ای کلیمی‌نشین با دیوارهای کاهگلی، می‌رود به خانه قدیمی‌شان با آن در چوبی‌اش. لیورا گذشته پرفراز و نشیبی داشته، از فعالیت در گروه‌های سیاسی در دهه 60 گرفته تا آشنایی با کیان. او با مرور این خاطره‌ها، به درک تازه‌ای از زندگی می‌رسد. او از تنفر به عشق و از عشق به دوست داشتن قدم می‌گذارد و لیورای جدیدی متولد می‌شود. لیورا نوشته فریبا صدیقیم را انتشارات آفتابکاران در 384صفحه به بهای 68هزار تومان منتشر کرده است.

  کار دشوار آدمیزادی

کار دشوار آدمیزادی نوشته‌های کوتاهی است از امیرعلی بنی اسدی که از سوی نشر آفتابکاران در 160صفحه، به بهای38هزار تومان منتشر شده است. نویسنده در پیشگفتار کتاب می‌نویسد:«نوشته‌های کوتاه این کتاب شرح ساده و خلاصه‌ای است از آنچه به‌نظرم چاره پاره‌ای از رنج‌هایی است که می‌کشیم. رنج‌هایی که گاهی از پسش بر می‌آییم و گاهی آنها پشت ما را به خاک می‌رسانند. رنج‌هایی که گاه حاصل جبر روزگار و مشی و مرام دیگران است و گاهی زاییده و محصول تصمیمات خود ما.

  اندوه خاک

«اندوه خاک» با زیر عنوان محیط‌زیست در شعر معاصر ایران به کوشش سهراب طاووسی به تازگی از سوی انتشارات آفتابکاران منتشر شده است. این اثر، کتابی است در نکوهش انسان که دستکاری‌های خودخواهانه‌اش در محیط‌زیست منجر به قحطی، بیماری، بی‌آبی، سیل و بی‌شمار مصیبت‌های دیگر شده است. کتاب به بررسی رابطه دیرینه ادبیات و محیط‌زیست می‌پردازد. 
رابطه‌ای که به «بوم نقد» معروف است. از این رو، نویسنده 4 شاعر نامدار دوران مدرنیسم ادبیات ایران: نیما، شاملو، فروغ و منوچهر آتشی را برای این منظور برگزیده و آنها را از زاویه یکی از زیرشاخه‌های بوم نقد  بررسی کرده است. در فصل اول، تعریف‌ها و تاریخچه بوم نقد در اندیشه فیلسوفانی چون دکارت، کانت و هایدگر بررسی شده و در فصل‌های بعدی به بوم‌گرایی ژرف در اشعار شاملو، اقلیم‌گرایی در اشعار نیما، بوم‌گرایی زن‌محور در اشعار فروغ و بوم‌گرایی مارکسیستی در اشعار آتشی پرداخته شده است. این کتاب 238صفحه‌ای 54هزار تومان است.

  کامالا هریس کیست؟

این کتاب نوشته «کریستن اندرسون» از مجموعه کتاب‌های هو.اچ.کیو است که شبنم سمیعیان آن را به فارسی برگردانده و اخیرا از سوی نشر آفتابکاران منتشر شده است. 
کتاب در واقع جزوه کوتاه و موجزی است درباره زندگی کامالا هریس از کودکی ، تبار هندی و آفریقایی او ، سیر زندگی کودکی و نوجوانی و مبارزاتش از دوران وکالت در جوانی تا رسیدن به جایگاه معاون اول ریاست‌جمهوری ایالات متحده. ناشر مجموعه هو.‌اچ.کیو در ابتدای هر کتاب مقدمه‌ای واحد نوشته است. ترجمه فارسی این کتاب 66صفحه‌ای مصور 32هزار تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید