• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 22 آبان 1400
کد مطلب : 145389
+
-

با مردم/  داروهای کودکان سرطانی فقط در بازار آزاد موجود است

بسیاری از داروهای کودکان سرطانی که حساسیت‌های دارویی بسیار دارند در داروخانه‌های دولتی نیست. داروخانه پس از چندبار پیگیری ممکن است 2 ورق قرص یا مثلا 2 عدد آمپول در اختیارمان بگذارد و بعد باقی همان دارو و همان برند را از بازار سیاه دارو با چند میلیون تومان تهیه می‌کنیم. چرا هیچ نظارتی بر این موضوع نیست. خانواده‌ای که 2 بچه دارد که یکی از آنها سرطانی است، چگونه هزینه چند 10 میلیونی دارو را تامین کند و به زندگی عادی هم برسد. از مسئولان تقاضای رسیدگی جدی و برخورد با متخلفان و ساماندهی وضعیت دارو را داریم.
زمانی از زنجان 

  جلوی تجمع دلالان ارز در فلکه صادقیه را بگیرند
از مراجع قضایی و نیروی انتظامی تقاضا داریم جلوی تجمع دلالان ارز و ‌سایر دلالان در فلکه صادقیه را بگیرند. تجمع این دلالان که از عوامل گرانی اجناس و چند برابر شدن قیمت‌ها هستند باعث ناراحتی اهالی و کسانی شده که هر روز از این میدان تردد می‌کنند.
نیک‌پی از صادقیه 

  استفاده از تلفن همراه در جایگاه‌های سوخت مطلقا ممنوع شود
به‌رغم اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت می‌گیرد و نصب علائم هشداردهنده، برخی رانندگان در پمپ بنزین با تلفن همراه صحبت می‌کنند که هر از چند گاهی خبرهای فاجعه بار در این خصوص به گوش می‌رسد. به‌نظر می‌رسد باید با نظارت از طریق دوربین‌ها و نصب تابلوهای قابل رویت با خط درشت از تکرار این حوادث تلخ جلوگیری کرد. همچنین برای هنجار شکنان جریمه درنظر بگیرند.
عسکری از تهران 

  علت ترافیک شرق تهران کمبود اتوبوس است 
یکی از مناطق تهران که شاید بالاترین میزان استفاده از خودروهای شخصی را داشته باشد محدوده تهرانپارس و نارمک است.   گاه دیده‌ام گلایه‌های شهروندان از وضعیت اتوبوسرانی آن در همین ستون به چاپ رسیده است. اگر خطوط اتوبوس مناسب به‌سمت شمال تهران در این مسیر وجود داشته باشد، قطعا استفاده از خودروهای شخصی و ترافیک نیز کمتر خواهد شد. وضعیت فاجعه‌بار ترافیک صبح و عصر در تمام مسیر تهرانپارس و نیز بزرگراه رسالت حد فاصل میدان رسالت تا سر خیابان استاد حسن بنا فقط به‌دلیل کافی نبودن اتوبوس‌ها، خرابی اتوبوس‌های این خط، سرفاصله حرکت‌های طولانی و کمبودهای دیگر است که عامل استفاده مردم از خودروهای شخصی شده است.
عباسی از تهران 

  بیمه تکمیلی بازنشستگان، پوشش‌دهنده نیازهای درمانی آنها نیست
برای بازنشستگان و مستمری بگیران بیمه تامین اجتماعی فقط یک بیمه تکمیلی وجود دارد که آن هم بیمه آتیه سازان وابسته به این سازمان است. درحالی‌که بیمه‌های تکمیلی بهتر و مناسب‌تری وجود دارد. این نوع بیمه شامل بسیاری از امکانات بقیه شرکت‌های بیمه، ازجمله هزینه دارو و ویزیت پزشکان نمی‌شود و از مبالغ پرداخت شده‌ای که فاکتور آنها ارائه می‌شود نیز مبلغ و درصد قابل توجهی به بیماران دارای بیمه تکمیلی برگشت داده نمی‌شود.
 محمود بلیغیان از اصفهان

 برق دزدی از تیرهای برق در منطقه18و9 شهرداری تهران
تعداد قابل‌توجهی از وانتی‌ها در ۴۵متری زرند به سمت سه‌راه آذری از سر خیابان بگلو تا سر خیابان مرادخانی شمالی که تحت پوشش عوامل نظارتی و رفع سد معبر منطقه ۹ و ۱۸ شهرداری است از برق ایستگاه اتوبوس بگلو و تیرهای چراغ برق به‌صورت آشکارا و تمیز کابل‌کشی کرده و برق‌دزدی می‌کنند. هیچ مسئولی هم با آنها برخورد نمی‌کند و چندبار هم اطلاع‌رسانی کرده‌ایم ولی نتیجه‌ای ندیده‌ایم.
مطلبی از آذری تهران 

 4سال زندانی بدون دلایل کافی 
کاسب آبرومند، جانباز و ایثارگری هستم که 4سال قبل بعد از حکم نادرست در مورد مشکلاتی با مستأجرم به زندان افتادم. قاضی پرونده به‌دلیل صدور احکام نادرست و شکایات متعدد برکنار شد و من همچنان زندانی هستم. نه با من حرف می‌زنند و نه مدارکم را بررسی می‌کنند. در دوره ریاست قوه قضاییه قبل نامه نوشتم و اکنون هم برای ریاست جدید نامه نوشته‌ام. یک فعال اقتصادی بودم که اکنون 4سال بی‌عدالتی را تحمل کرده‌ام. تقاضا دارم هر کسی صدایم را می‌شنود به دادم برسد.
زندانی از زندان مرکزی اصفهان
 
  توقف‌های غیرقانونی؛ عامل ترافیک میرداماد 
توقف‌های دوبله و حتی بیشتر در بلوار میرداماد شرق به غرب در محدوده مترو باعث ترافیک و تصادف است. اگر در این محدوده پلیس حضور داشته باشد و اجازه ندهد توقفی صورت بگیرد به‌طور قطع بلوار میرداماد از حجم ترافیکش کاسته می‌شود.
کاسبی از تهران 

  حقوق پرسنل سازمان جنگل‌ها از ابتدای سال3 بار کم شده است
سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از ابتدای سال سه بار کاهش حقوق داشته است. به‌ترتیب هم‌ترازی‌های سال‌های گذشته، سختی کار و حق مدیریت را حذف کردند که رقم این حذفیات از اول سال حدود یک میلیون تومان شده است. در پاسخ به اعتراض ما هم عنوان کردند که بروید به دیوان محاسبات و مجلس شکایت کنید. اول سال 20درصد افزایش حقوق داشتیم که با این روال تاکنون 40درصد از حقوقمان کاسته شده است. در این شرایط بغرنج تورمی این کم کردن از حقوق دیگر چیست؟
کوچکی، کارمند 26ساله سازمان جنگل‌ها

  جلوی افزایش بی‌رویه قیمت دارو را بگیرند
دارو در 2سال اخیرا مکرر افزایش قیمت داشته و اکنون کار به جایی رسیده که یک ورق قرص مسکن هم قیمت زیادی دارد. از طرف دیگر بیمه‌ها تعداد زیادی از داروها را از شمول بیمه  خارج کرده‌اند و اکثر داروها به‌صورت آزاد و بدون بیمه عرضه می‌شود. در این شرایط اگر قرار باشد هر روز هم بر قیمت داروها افزوده شود، واقعا معلوم نیست تکلیف بیماران چه می‌شود.
راشدی از کرمان

این خبر را به اشتراک بگذارید