• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 22 آبان 1400
کد مطلب : 145391
+
-

سوختن برج 17طبقه رامیلا در کمبود امکانات

داخلی
سوختن برج 17طبقه رامیلا در کمبود امکانات

آتشی که از عصر چهارشنبه گذشته طبقات فوقانی برج 17طبقه رامیلا را در چالوس دربرگرفته بود، هرچند پس از چند ساعت تلاش مهار شد، اما بار دیگر شعله‌ور و باعث شد که تمامی طبقات این برج در شعله‌های آتش گرفتار شوند.
به گزارش همشهری، حدود ساعت 4بعدازظهر چهارشنبه گذشته بود که آتش‌نشانی چالوس در جریان حریق در برج رامیلا در منطقه سردآبرود این شهر قرار گرفت. طبقه آخر این برج دچار حریق شده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که آتش‌ از طریق کانال رایزر و داکت‌های انتقال برق در حال سرایت به بقیه طبقات است. هر چند حریق پس از چند ساعت تلاش به ظاهر مهار شد اما همانند حادثه پلاسکو، به‌علت وزش باد شدید از ساعت حدود ۳ بامداد پنجشنبه دوباره زبانه‌های آتش از ضلع غربی برج رامیلا شعله کشیدکه متأسفانه این برج  را به‌طور کامل سوزاند و در نهایت با بارش باران و تلاش آتش‌نشانان، صبح پنجشنبه حریق مهار شد. فرماندار چالوس درباره جزئیات این حادثه به تسنیم گفت: آتش‌سوزی برج رامیلا متأسفانه حادثه ساختمان پلاسکو تهران را دوباره برای ما یادآوری کرد تا بدانیم که علاج واقعه قبل از اتفاق است، برجی 17طبقه با 84واحد مسکونی، درکمتر از 24ساعت در میان شعله‌های آتش سوخت. 

سید رسول حسینی ادامه داد:‌ بعد از وقوع حریق، ستاد بحران شهرستان با تجهیزات در محل حادثه حضور داشتند ولی متأسفانه حجم این آتش بیشتر از توان شهرستان بود و به همین دلیل از ستاد بحران استان و شهرستان‌های همجوار درخواست کمک شد. وی افزود: متأسفانه شدت باد، باعث زبانه کشیدن آتش و رخنه آن به  داخل واحدها شد. با توجه به شدت حرارت و دود و خالی‌شدن واحدها حفظ جان آتش‌نشانان نیز برای ما در اولویت بود .
حسینی  افزود: تنها 20واحد دایر بود.در زمان وقوع حادثه در 3واحد مسکونی نیز افراد ساکن بودند. از این رو در همان ساعات اولیه آتش‌سوزی کلیه ساکنان ساختمان تخلیه شدند. فرماندار چالوس تأکید کرد: حادثه برج رامیلا برای ما هشدار و تلنگری بود تا بدانیم که توانایی‌های ما در چه حدی است.   این اتفاق قابل پیش‌بینی و پیشگیری نبود ولی باید بدانیم که علاج واقعه قبل از وقوع فاجعه لازم است. در همین حال علی‌اصغر احمدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در پاسخ به‌علت اصلی حادثه مبنی بر آتش‌سوزی بر اثر اتصالات برقی ساختمان، گفت: علت این حادثه و میزان خسارت همچنان در حال بررسی است و متعاقبا اعلام می‌شود. به‌گفته وی، نمای ساختمان کامپوزیت بود که لایه زیرین مشترکی داشت. همین سرعت آتش را افزایش داد و شدت حریق موجب ذوب شدن نمای بیرونی ساختمان شد. ‌اکنون نیز مقرر شده ساختمان از سوی نظام مهندسی مورد بررسی قرار گیرد و درصورت استحکام سازه و مقاومت آن ساختمان بازسازی شود.  درصورت وجود تنش در اسکلت ساختمان به تخریب آن اقدام می‌کنیم، اما از آنجایی که سازه بتنی است، احتمال بازسازی وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید