• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 20 آبان 1400
کد مطلب : 145265
+
-

اخبار کوتاه/ دستورالعمل برگزاری تور در سفر هوشمند ابلاغ نشده است

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران با اعلام اینکه در ماجرای مدیریت هوشمند سفر هنوز دستورالعملی به دفاتر خدمات مسافرتی برای برگزاری تورهای گردشگری ارسال نشده است در پاسخ به این سؤال که با توجه به محدودیت‌ سفر و تردد برای افرادی که واکسن کرونا نزده‌اند یا تست PCR منفی ندارند، مقررات برگزاری تورهای گردشگری چیست؟ گفت: هیچ دستورالعملی در این‌باره به تشکل‌های گردشگری و آژانس‌های مسافرتی ابلاغ نشده است. هرچند این موضوع با توجه به قیمت تست PCR که هزینه‌ای را سربار سفرهای داخلی خواهد کرد، موضوع حساسیت‌برانگیزی است و باید درباره آن با مطالعه و کارشناسی برخورد کرد.

  کاهش 40درصدی حجم آب  در تالاب زریبار
تالاب بین‌المللی زریبار مریوان که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین کشور شناخته می‌شود، ۴۰درصد از حجم آب خود را از دست داده است. ابراهیم همت‌بلند، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مریوان می‌گوید: کاهش این میزان حجم آب در زریبار طی ۲۵سال گذشته بی‌سابقه است. تالاب آب شیرین زریبار در سه‌کیلومتری غرب شهر مریوان به‌عنوان یکصدودومین اثر طبیعی کشور در ۲۰بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد. پناهگاه حیات‌وحش این تالاب نیز بیست‌وسومین عضو تالاب کنوانسیون رامسر است. به‌گفته رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مریوان، ظرفیت دریاچه زریبار 60میلیون مترمکعب آب است.

  خراسان جنوبی میزبانی از گردشگران را آغاز کرد
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان جنوبی گفت: بعد از لغو محدودیت‌های سفر در دوران کرونا، تمامی تاسیسات گردشگری استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده میزبانی از گردشگران خارجی‌اند. مرتضی عربی به ایرنا گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان مورد تأکید است و سفرها در مبادی ورودی با اخذ کارت واکسیناسیون انجام می‌شود. وی حضور گردشگران در این استان را مستلزم رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و گفت: ظرفیت پروازها اکنون کامل است و به لحاظ تعداد گردشگر نیز برگزاری تورها در استان از سوی دفاتر خدمات گردشگری محدودیت ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید