• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 18 آبان 1400
کد مطلب : 145053
+
-

آماربازی

آماربازی

01
بعد از سپری شدن 4هفته از فصل جدید لیگ برتر (البته با 2 بازی برگزارنشده) تنها یک تیم هنوز موفق به کلین‌شیت نشده و در تمام بازی‌هایش گل خورده است؛ پرسپولیس! تا قبل از هفته چهارم تیم‌های فولاد خوزستان، نفت آبادان، هوادار و مس رفسنجان هم پرسپولیس را همراهی می‌کردند اما همه این تیم‌ها در هفته چهارم دروازه‌شان را بسته نگه داشتند و نخستین کلین‌شیت این فصل را دشت کردند. حالا پرسپولیس تنها تیمی است که در هر 4بازی‌اش گل خورده و عجیب‌تر اینکه فقط 4تیم در این فصل بیشتر از سرخپوشان گل خورده‌اند. این در حالی است که قهرمان 5سال اخیر لیگ در 4دوره از این 5دوره صاحب بهترین خط دفاعی مسابقات هم بود.

04
 اگرچه در جدول رده‌بندی لیگ برتر استقلال با کسب 10امتیاز صدرنشین است اما جدول نمرات فنی در سایت متریکا نشان می‌دهد بهترین تیم لیگ به لحاظ فنی سپاهان بوده و استقلال در رتبه چهارم قرار دارد. میانگین نمرات فنی سپاهان طی 4بازی به 7/18 (از 10) رسیده و این تیم را بالاتر از سایر رقبا قرار داده است. بعد از زردپوشان، گل‌گهر با معدل7/12 دوم است و آلومینیوم اراک در رتبه سوم قرار دارد. البته آلومینیوم و استقلال هر دو به نمره 7/09 رسیده‌اند اما اراکی‌ها در اعشار سوم کمی بالاتر هستند. نکته جالب‌تر اینکه پرسپولیس در رتبه هفتم این جدول است و حتی پیکان و ذوب‌آهن هم بالاتر از این تیم قرار گرفته‌اند. میانگین نمرات پرسپولیس 6/94بوده و حتی به 7هم نرسیده است.

01
 تیم نفت آبادان با پیروزی باارزشی که در زمین نساجی به‌دست آورد، بهترین تیم هفته چهارم شد و گلزن این تیم هم بهترین بازیکن هفته لقب گرفت. نفتی‌ها که از 3بازی ابتدایی هیچ امتیازی نگرفته بودند در هفته چهارم توانستند نساجی را در شهر ساری با 2گل حکیم نصاری شکست دهند. تیم علیرضا منصوریان که در این بازی برای نخستین بار سرمربی‌اش را در کنار زمین داشت از سایت متریکا نمره7/5را برای این بازی دریافت کرد که یک‌دهم بالاتر از نمره7/4 پیکان در بازی با تراکتور بود. حکیم نصاری هم از متریکا نمره8/46گرفت و بالاتر از زنده‌روح (فجرسپاسی) و نیما انتظاری (هوادار) برترین بازیکن هفته شد. در تیم منتخب این هفته هیچ بازیکنی از پرسپولیس، استقلال و سپاهان حضور نداشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید