• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 18 آبان 1400
کد مطلب : 145046
+
-

بازی زیر چکه‌های باران


الهام محمودی- روزنامه‌نگار
هفته دوم لیگ برتر فوتسال زنان در حالی برگزار شد که آسمان ایران در اکثر شهرها بارانی بود. در تهران 2بازی به‌دلیل این بارندگی‌ها به مشکل خورد و بازی بوتاپارس کرج و فرهان ملارد برگزار نشد. اشتباه نکنید صحبت از فوتسال است. درست است بازی در سالن برگزار شد اما سقف سالن چکه می‌کرد و شدت این چکه کردن به حدی زیاد بود که اجازه نداد بازی برگزار شود. بازی پیکان تهران و نصر فردیس هم به‌خاطر پاک کردن آب‌هایی که از سقف سالن روی زمین چکه کرده بود، چند باری متوقف شد. تصور کنید بازیکن در حال شوت زدن باشد و داور بگوید شوتت را نگه دار، آب دارد از روی سقف سالن چکه می‌کند!

کاراچیک پَر
تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان نماینده ایران در دومین دور از جام باشگاه‌های آسیاست‌. البته این دور از مسابقات آزمایشی است و کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد سال‌های آینده مسابقات را با کیفیت بالاتری برگزار کند. در نخستین دیدار دختران ایران به مصاف بنیادکار ازبکستان رفتند و ۲ بر یک این تیم را شکست دادند. پیش از بازی اکثر کارشناسان با اشاره به اسم کاراچیک، مهاجم ملی‌پوش تیم بنیادکار شانس پیروزی را برای نماینده ایران کم می‌دیدند اما بچه‌های سیرجان اجازه کار به او ندادند. کاراچیک که در این بازی نتوانست دروازه ایران را باز کند، مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت. کاراچیک ترسناک و خطرناکی که می‌گفتند، چیزی نبود که در بازی با سیرجان دیدیم.

سیستم وی‌ای‌آر
در دومین دور جام باشگاه‌های زنان آسیا که فقط 4تیم حضور دارند و آزمایشی برگزار می‌شود، از سیستم کمک‌داور ویدئویی استفاده شد اما در لیگ به‌اصطلاح حرفه‌ای و برتر فوتبال ایران هنوز هیچ اقدامی برای به‌کارگیری این سیستم رخ نداده است. البته وقتی فدراسیون فوتبال حتی در تجهیز هدست‌های رادیویی مشکل دارد، چگونه VAR را که نصب هر ستش نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار دلار هزینه دارد راه‌اندازی کند؟ این را هم درنظر بگیریم نصب این سیستم اشتباهات داوری را کم و هیجان لیگ را کم می‌کند. شاید مسئولان ما بیشتر به هیجان لیگ فکر می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید