• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 18 آبان 1400
کد مطلب : 145044
+
-

طارمی حوصله گلزنی نداشت

در هفته درخشش لژیونر‌های ایرانی، مهاجم ایرانی پورتو پس از خط خوردن از تیم ملی به پاس‌گل اکتفا کرد

طارمی حوصله گلزنی نداشت

مهدی طارمی در نخستین بازی در ترکیب پورتو پس از خط خوردن از لیست تیم ملی، حوصله گلزنی نداشت اما یک پاس گل دیگر را داد تا صدرنشین جدول پاس‌گل لیگ برتر پرتغال شود. پورتو در هفته یازدهم و در زمین سانتاکلارا، 3 بر صفر برنده شد تا با 29امتیاز صدر جدول را حفظ کند و سانتاکلارا را با 6 امتیاز به قعر جدول بفرستد. طارمی این هفته 83دقیقه بازی کرد و محمد محبی در ترکیب تیم قعرنشین جدول فرصت بازی به‌دست نیاورد. این چهارمین پاس‌گل این فصل طارمی در لیگ بود که او را مشترکا با 4بازیکن دیگر شامل موریرا، ویرا، اوتاویو و کامارا در صدر جدول پاس گل لیگ جای داد. طارمی در جدول گلزنان فعلا با ناکامی در گلزنی در بازی‌های اخیر از لوئیس دیاز، هم‌تیمی‌اش که 9گل زده، عقب افتاده است. مهدی و بانزا از تیم فامالیسائو 7گل به ثمر رسانده‌اند. او با پاس گلی که در دقیقه77 داد، به‌صورت مشترک با لیساندرو لوپز در جایگاه دوم بهترین مهاجمان تاریخ پورتو از لحاظ پاس گل قرار گرفت. نفر اول دست‌نیافتنی است؛ هالک شگفت‌انگیز 61بار با پیراهن پورتو در لیگ پاس‌گل داده.

  علیپور
غیر از پاس‌گل طارمی و 5گلی که بیرانوند در بازی این هفته خورد و محمد محبی که یک دقیقه هم بازی نکرد، علیپور با گلزنی در لیگ این کشور خبرساز شد. در هفته یازدهم لیگ برتر پرتغال پای علی علیپور هم دوباره به گلزنی باز شد. او از ابتدای نیمه دوم در ترکیب ماریتیمو مقابل توندلا به میدان رفت و در دقیقه91 توانست گل دوم تیمش را وارد دروازه میهمان کند اما این گل تأثیری در شکست 2-4 ماریتیمو نداشت. ماریتیمو با این شکست 7‌امتیازی باقی ماند و در رده هفدهم جدول 18‌تیمی لیگ پرتغال قرار گرفت. به‌این ترتیب 2تیم انتهای جدول لیگ بازیکن ایرانی دارند.

  عزت‌اللهی
سعید عزت‌اللهی در آخرین بازی باشگاهی‌اش پیش از پیوستن به اردوی تیم ملی ایران درخشید؛ او هم گل زد و هم بهترین بازیکن زمین شد. در هفته پانزدهم سوپرلیگ دانمارک، تیم وایله با گل دقیقه60 عزت‌اللهی موفق شد تیم سوندریسک را 3 بر یک ببرد. هافبک تیم ملی ایران 84دقیقه در زمین حضور داشت. البته این پیروزی جای وایله را در قعر جدول لیگ 12تیمی دانمارک تغییر نداد. وایله با 8امتیاز از 15بازی با اقتدار در انتهای جدول ایستاده است.

  جهانبخش
علیرضا جهانبخش در آخرین بازی فاینورد در لیگ کنفرانس اروپا فرصت بازی پیدا نکرد اما در هفته دوازدهم لیگ داخلی موسوم به اردیویسه مقابل تیم سابقش به میدان رفت. جهانبخش برخلاف عرفی که در فوتبال وجود دارد و بازیکنان به تیم‌های سابق خود گل می‌زنند، حتی اگر مدافع باشند، در برابر آلکمار موفق به گلزنی نشد! او 76دقیقه در زمین حضور داشت. فاینورد با این برد با یک بازی کمتر و 25امتیاز به رده سوم صعود کرد و در فاصله 2‌امتیازی آژاکس مقتدر قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید