• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 17 آبان 1400
کد مطلب : 144986
+
-

گرینویچ/ سناتور شدن با 153دلار


یک آمریکایی که به راننده کامیون مشهور شده با هزینه کردن تنها 153دلار برای تبلیغات انتخاباتی‌اش توانست نامزد رقیب خود را شکست دهد و با کسب آرای 52درصدی به جای او به سنا برود. به گزارش ان‌بی‌سی‌فیلادلفیا، رقیب او که هزینه زیادی برای انتخابات2022 میلادی سنا کرده بود به کسی باخت که فقط اقدام به چاپ چند بنر و تراکت برای تبلیغاتش کرد. ادوارد دار یا همان راننده تراکتور با کنار زدن استیو سویینی به کسانی که به او رأی داده‌اند قول داد برای کاهش میزان مالیات‌ها و مشکلات ایالت نیوجرسی تلاش کند.
 اقبال این شهروند آمریکایی باعث واکنش‌های متفاوتی در میان آمریکایی‌ها به خصوص سیاسیون این کشور شده است.


 اثر انگشت اقیانوس‌
اگر با هواپیما از بالای دریای آدریاتیک کرواسی عبور کنید و از پنجره نگاهی به پایین بیندازید با یک اثر انگشت بزرگ مواجه می‌شوید که در واقع جزیره بالژیناک است. این جزیره با مساحتی به وسعت ۱.۴کیلومترمربع توسط دیوار‌های سنگی عجیب احاطه شده است. در تصویر این جزیره به‌دلیل  دیوار‌هایی سنگی که داخل آن ساخته شده از بالا چنین به‌نظر می‌رسد. در بسیاری از کشور‌های اروپای غربی مانند ایرلند، انگلستان و اسکاتلند و در بیشتر مناطق روستایی کرواسی از سنگ برای ساختن دیوار‌های مرزی بین زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود. کشاورزان برای ساخت این محیط، ابتدا سنگ‌های مناسب را انتخاب می‌کردند و سپس آنها را به شکل دیوار‌هایی در اطراف زمین کشاورزی می‌ساختند.


کشف اتاق برده‌ها
باستان‌شناس‌ها مشغول کاوش در محوطه باستانی پمپئی، یک «اتاق برده‌نشین» را در یکی از ویلاهای رومی ویران‌شده کشف کردند. اتاق کوچکی با سه تخت، یک کوزه ویژه ادرار از جنس سرامیک و یک صندوق چوبی حین کاوش در ویلایی در محله چیویتا جولیانا در شمال محوطه باستانی شهر پمپئی کشف شد. به گزارش یورونیوز، یک ارابه رومی تزئین شده دست نخورده نیز در ابتدای سال‌جاری در این مکان کشف شده بود و به‌گفته باستان‌شناسان این اتاق احتمالا محل زندگی بردگانی بوده که وظیفه نگهداری و آماده‌سازی‌ ارابه را برعهده داشتند. گابریل زوکتریگل، مدیرکل محوطه باستانی پمپئی، در این‌باره گفت: «این کشف دریچه‌ای به روی زندگی دشوار و ناشناخته فرودستانی است که به ندرت در منابع تاریخی ظاهر می‌شوند، زیرا این منابع به‌طور انحصاری توسط نخبگان نگارش شده‌ است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید