• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 16 آبان 1400
کد مطلب : 144882
+
-

کیوسک / فرار به جلوی قیس سعید


روزنامه العربی الجدید [قطر]
قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس که به‌تدریج نقض قانون‌ اساسی و انحصار قدرت را آغاز کرده، روز گذشته حملات بی‌سابقه و تندی را علیه معترضان خیابانی به سیاست‌های خود داشت. او در سخنان خود، معترضان را عده‌ای آشوبگر خطاب کرد که به‌دنبال نابودی دمکراسی در تونس هستند. این در حالی است که سعید طی ماه‌های گذشته با انحلال پارلمان و سقوط دولت، مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب 2011 تونس را بر باد داده است.‌


روزنامه الاخبار [لبنان]
دولت میقاتی، حمل‌ونقل و ارتباطات لبنان را نابود می‌‎کند

دولت نجیب میقاتی که با وعده مذاکره با صندوق بین‌المللی پول و بهبود روابط لبنان با کشورهای عربی بر سر کار آمده بود، حالا در مردابی از بحران‌های بی‌پایان گرفتار شده است. به نوشته روزنامه الاخبار، این دولت درحالی‌که در تمام برنامه‌های خارجی خود ناکام مانده به‌دنبال ایجاد برخی تغییرات در سیاست‌های داخلی لبنان است؛ تغییراتی که می‌تواند به نابودی کامل حوزه‌های حمل‌ونقل و ارتباطات منجر شود.


روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
ماهیگیری بهانه دعواهای بزرگ

نیویورک تایمز در صفحه یک خود به دعوای ماهیگیری فرانسه و انگلیس پرداخته و نوشته است که دعوا بر سر مسئله‌ای نه‌چندان حیاتی، نشانه‌ای از اختلافات عمیق بین 2 کشور است. به نوشته این روزنامه، واکنش‌های نامتناسب از سوی 2 کشور، نشانه‌ای از وجود تنش‌های فزاینده در دو سوی کانال مانش است. انگلیس و فرانسه یکدیگر را متهم می‌کنند که در مسئله حقوق ماهیگیری، تعهدات خود را نقض می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید