• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144742
+
-

پیشنهاد پرداخت حقوق با بیت‌کوین

به سوی آینده
پیشنهاد پرداخت حقوق با بیت‌کوین

اریک آدامز، شهردار منتخب نیویورک، روز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که می‌خواهد 3 چک اول حقوق خود از شهرداری را به بیت‌کوین دریافت کند تا بتواند به شهردار میامی نشان دهد که او نیز می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. به گزارش وب‌سایت ورج، شهردار منتخب نیویورک همچنین امیدوار است که این شهر مکانی باشد که صنعت ارزهای دیجیتال در آن حضوری پررنگ و جدی داشته باشند. اما در عین حال به بیان ساده باید گفت که امکان‌سنجی پرداخت واقعی حقوق آدامز به شکل بیت‌کوین، دشوار به‌نظر می‌رسد.
در این راه چنین پرسش‌هایی را نیز باید پاسخ گفت: آیا لیست حقوق و دستمزد برای چنین کاری تنظیم شده است؟ این کار با نوسان قیمت بیت‌کوین چگونه پیش خواهد رفت و البته قسمت زیبای ماجرا برمی‌گردد به وضعیت مالیاتی که مشخص نیست، مالیات این حقوق چگونه لحاظ خواهد شد. با این حال، آیا واقعا چنین چیزی اتفاق می‌افتد یا خیر. آدامز پیامی واضح در مورد رمزارزها ارسال کرده است و اگر می‌خواست به‌عنوان شهردار، ارز دیجیتال و بیت‌کوین را به‌طور کامل نادیده بگیرد، احتمالاً چنین چیزی را نمی‌گفت. در اصل می‌توان گفت که این حرکت بخشی از یک مسابقه اندازه‌گیری کیف پول دیجیتال با فرانسیس سوارس، شهردار میامی است.
 توییت اخیر آدامز در پاسخ به سوارس بود که می‌گفت او چک حقوق بعدی خود را به بیت‌کوین می‌گیرد. شهردار منتخب نیویورک هم با توییت خود به بزرگ‌تر بودن شهرش اشاره کرده و  بحث3چک حقوق با رمزارز را مطرح کرده است. همانطور که شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی هم به آن اشاره می‌کند، هر دو شهردار در تلاش هستند تا شهرهای خود را به مرکز فضای ارزهای دیجیتال تبدیل کنند.
آدامز قول داده است که به‌دنبال برطرف کردن موانعی است که سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در نیویورک را کند می‌کند و در مقابل سوارس هم از پروژه‌ای به نام «میامی‌کوین» (MiamiCoin) حمایت کرده است که به مردم امکان می‌دهد رمزارزها را در شهر سرمایه‌گذاری کنند. سوارس همچنین گفته که امیدوار است، روزی حقوق و مالیات شهر به بیت‌کوین پرداخت شود. از نظر فرهنگی، میامی یک شروع مهم دارد‌ Blockchain.com در اوایل سال‌جاری عملیات خود را در ایالات متحده از نیویورک به میامی منتقل کرد و نجیب ابوکیله رئیس‌جمهوری السالوادور نیز اعلام کرده بود که موضوع پذیرش بیت‌کوین از سوی این کشور به‌عنوان ارز رسمی را در کنفرانسی در میامی اعلام می‌کند. البته مانند هر وعده و قول سیاسی، عملکردها بسیار بلندتر از حرف‌ها صحبت می‌کنند. آدامز درواقع با دریافت چند چک حقوقی به بیت‌کوین (یا دریافت حقوق به دلار و تبدیل فوری آن به رمزارز که بسیار ساده‌تر خواهد بود) واقعاً کمک خاصی به این صنعت نخواهد کرد، اما این واقعیت که او و یک شهردار برجسته دیگر درباره انجام چنین چیزی صحبت می‌کنند، تغییر بزرگی را در نحوه تفکر برخی رهبران سیاسی در جهان درباره آینده پول نشان می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید