• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144698
+
-

روی خط خبر/ نامه ۴۷نهاد مردمی آمریکا به بایدن در حمایت از تلاش برای بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها

47سازمان مردم‌نهاد در آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور از او خواسته‌اند سیاست‌های مخرب دولت دونالد ترامپ را در قبال ایران در پیش نگیرد. به‌ گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شورای ملی ایرانیان آمریکا(NIAC)، ۴۷سازمان مردم‌نهاد آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور از وی خواسته‌اند در راستای کمک به مردم ایران در مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا و ایجاد فضایی مثبت برای مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، اقداماتی از روی حسن‌نیت در قبال ایران انجام دهد. در نامه این نهادها آمده است که در دولت بایدن انجام دادن اقداماتی بشردوستانه برای اطمینان یافتن از اینکه تحریم‌ها موجب تشدید بیماری کرونا در ایران نمی‌شوند، می‌تواند به کسانی که در داخل ایران فکر می‌کنند تفاوتی میان این دولت و دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا وجود ندارد، خلاف موضوع را ثابت کند.

  رئیسی امروز به سمنان می‌رود
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهور به سمنان با بیان اینکه تعدادی از وزرا و معاونان، آقای رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند، تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان بیش از ۷۰طرح نیمه‌تمام شناسایی شده است.صولت مرتضوی همچنین گفت: برخی از مصوبات جلسات پیش از سفر به استان سمنان مربوط به مجوز‌هایی است که دولت به مسئولان استانی می‌دهد تا به فراخور نیاز کارگشایی کرده و مشکلات استان را برطرف کنند.

  بایدن رئیس‌جمهور بی‌اختیاری است
علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در رشته‌توییتی با مقایسه زمان جنگ تحمیلی و شرایط امروز کشور نوشت: دعوت به مذاکره در زمان جنگ و اکنون دارای مشابهت‌های عبرت‌آموزی است. وی ادامه داد: «حملات صدام ادامه داشت و تحریم نیز ادامه دارد. بخشی از ایران در اشغال دشمن بود و اقتصاد ملت ایران به گروگان گرفته شده است.» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در ادامه این قیاس آورده است: «رزمندگان در جبهه‌ها دفاع می‌کردند، دانشمندان فعالیت قانونی هسته‌ای را ادامه می‌دهند.» شمخانی در توییتی دیگر نوشت: «هیچ نشانه‌ای از تَنَبُه متجاوز نبود و امروز هم رئیس‌جمهور فاقد اختیار آمریکا، حاضر به ارائه تضمین نیست. در صورت عدم‌ تغییر شرایط فعلی، نتیجه مذاکره از قبل روشن است. تفاوت امروز با ایام جنگ به برکت انقلاب، قدرت و توان مقاومت همه‌جانبه ایران، بومی، مستمر و مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی است.»

  تهدید نکنید
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی تأکید کرد که تهدید، هرگز علیه ایران نتیجه‌بخش نبوده است. به‌گزارش ایرنا، خطیب‌زاده   افزود: گزینه‌های فرضی ایالات متحده پیش از این در منطقه ما آزموده شده‌اند. شکست‌های فاجعه‌بار حاصل از آن برای آمریکا و افتضاح برجای مانده که دیگران باید رفع و رجوعش کنند، برای همه مشهود است. خطیب‌زاده تصریح کرد: ایالات متحده به‌عنوان عامل اصلی وضعیت کنونی برجام، باید درس بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید