• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144694
+
-

شهردار تهران در دیدار با رئیس بنیاد مسکن:

خانه‌دارشدن پایتخت‌نشینان تسهیل‌می‌شود

در شهر
خانه‌دارشدن پایتخت‌نشینان تسهیل‌می‌شود

 شهردار تهران از همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت گسترده مسکن، ایجاد زمینه تسهیل روند مسکن‌دارشدن شهروندان، ایجاد تسهیل در ساخت مسکن‌های اجتماعی و ارائه مسکن‌های استیجاری برای شهروندان خبر داد.
به گزارش همشهری، علیرضا زاکانی که دیروز میزبان اکبر نیکزاد‌ثمرین بود، درباره همکاری‌های بیشتر دوطرف مسائلی را مطرح کرد. شهردار  تهران با اشاره به قابلیت‌های بالای بنیاد مسکن و قدمت طولانی‌اش در حوزه ساخت، گفت: «براساس همین قدمت و سابقه بنا شد با همکاری‌هایی که صورت می‌گیرد شهرداری بتواند برای فعالیت در عرصه ساخت گسترده مسکن، ایجاد زمینه تسهیل روند مسکن‌دار شدن شهروندان، ایجاد تسهیل در ساخت مسکن‌های اجتماعی و ارائه مسکن‌های استیجاری برای شهروندان اقدام کند تا از این وضعیت در تهران به‌عنوان گران‌ترین شهر کشور در حوزه مسکن خارج شویم و یک شرایط زیست‌پذیرتری را برای شهروندان ایجاد کنیم. با تفاهمی که صورت گرفت قرار شد چارچوب‌هایی که منجر به سرعت دادن به ساخت مسکن به‌ویژه در بافت‌های ناپایدار می‌شود و نیز در مجموعه‌های ناایمن شهری اقدامات خود را داشته باشیم.» 
زاکانی افزود: «باید‌ بتوانیم یک منطقه‌بندی مشخصی مبتنی بر ساخت مجموعه‌های گسترده در تهران داشته باشیم و در کنار آن در توسعه زیرساخت‌های شهری به‌ویژه در بزرگراه‌های شهری و مجموعه‌های مرتبط با این حوزه و همچنین مترو همکاری کنیم‌. از طرف دیگر باید شرایط را به سمتی ببریم که از ظرفیت‌های بنیاد مسکن برای ایجاد یک نهضت مسکن‌سازی‌ استفاده کنیم. امیدواریم که ماحصل این کار به بهبود زندگی و شکستن وضعیت نابسامانی که در قیمت مسکن و اجاره در شهر تهران وجود دارد، کمک کند.»

برنامه بنیاد مسکن انقلاب برای توسعه خطوط متروی تهران
اکبر نیکزادثمرین، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در حاشیه این دیدار به پایگاه خبری شهر گفت: «بنیاد مسکن و شرکت‌های زیرمجموعه آن در سرفصل‌های مختلف با شهرداری تهران همکاری دارند. 
در این جلسه برای همکاری در حوزه زیرساخت‌های شهر تهران به‌ویژه ساخت و توسعه خطوط متروی تهران که هم‌اکنون یکی از این خطوط به وسیله یکی از شرکت‌های بنیاد مسکن در حال توسعه است توافقات خوبی حاصل شد.» او اضافه کرد: «مقرر شد در سایر خطوط مترو نیز بنیاد مسکن و شرکت‌های زیرمجموعه آن وارد عمل شده و به توسعه و تکمیل سریع‌تر آن کمک کنند. در بحث ساخت مسکن در تهران هم قرار شد با یک برنامه‌ریزی مناسب و در راستای اقدامات قبلی در این دوره شتاب بیشتری در حوزه ساخت تعداد واحدها ایجاد شود.» به‌گفته نیکزاد بنا شده که اراضی مورد نظر شهردار به بنیاد معرفی و روی آن مطالعه و طرح‌ریزی شود تا به‌زودی ساخت این واحدهای مسکونی در تهران شروع شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید