• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144693
+
-

بازگشت به آغوش مادر

یادمان
بازگشت به آغوش مادر

پیکر شهید جمال محمدشاهی، از شهدای دفاع‌مقدس بعد از گذشت 38سال از زمان شهادت این شهید، شناسایی شد . برهمین اساس روز گذشته مراسم تکریم از خانواده با حضور خانواده این شهید والامقام و جمعی از معاونان در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد. 
به گزارش همشهری، شهید جمال محمدشاهی در دوم بهمن‌ماه سال ۱۳۴۰ در بابل به دنیا آمد. او به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در روز دوازدهم آبان‌ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۴ در پنجوین عراق به شهادت رسید. این شهید در سال۱۳۹۰ به‌عنوان شهید گمنام در باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس به خاک سپرده شد و اکنون در سالگرد شهادتش با مشخص شدن نتایج آزمایش‌های DNA و احراز هویت، خانواده‌اش با حضور بر سر مزارش، به عزاداری پرداختند.

حضور رزمندگان در جبهه همراه خانواده
 سرتیپ پاسدار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با تأکید بر نقش شهدا در حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: «شهید جمال محمدشاهی یکی از شهدایی بود که در عملیات والفجر به شهادت رسید. این عملیات یکی از نبرد‌های سختی بود که همه رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه باطل ایستادگی کردند. عراقی‌ها با ۱۲۷ گردان وارد عمل شدند و ایران نیز با ۱۳۱ گردان وارد عملیات شد. درواقع دستاوردهای عملیات والفجر را مدیون شهدایی چون محمدشاهی و همرزمان او هستیم که اکنون در جغرافیای امن جمهوری اسلامی ایران با وجود همه دشمنی‌ها، آسوده زندگی کنیم.» 
سردار فضلی با ارزش نهادن به خون شهدا و یادآوری خاطرات گفت:‌ «در عملیات والفجر نه‌تنها خود شهدا، بلکه خانواده آنها نیز حضور داشتند، کمااینکه خاندان محمدشاهی همواره در عملیات بودند و امیدوارم فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم. اگر خون مطهر شهدا نبود، ما ارمغانی برای نسل‌های آینده نداشتیم. خون شهدا پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کرد و اگر 4دهه از عمر انقلاب می‌گذرد از برکت خون شهیدان است. عملیات والفجر ۲ ازجمله عملیات‌هایی است که رزمنده‌های زیادی از همه کشور در آن سهم و نقش بزرگی داشتند. این عملیات که در منطقه پیرانشهر اجرا شد، همه نیروهای دفاعی کشور اعم از سپاه و ارتش عازم این عملیات شدند. درحقیقت همه بزرگان ما و فرماندهان دفاع‌مقدس ازجمله شهید صیاد شیرازی، شهید آبشناسان، شهید باکری، شهید همت، شهید سردار سلیمانی و بسیاری از شهدای دیگر در عملیات والفجر سهم و نقش به‌سزایی داشتند.»
 علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس هم با تأکید به میزبانی موزه دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی از 10شهید و نقش شهدا در پاسداری از انقلاب به همشهری گفت: «موزه دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی افتخار میزبانی 10شهید را دارد که شهید محمدشاهی پس از احراز هویت شهید عبدالحسین گلچینی دومین شهیدی است که هویتش مشخص شد و امیدواریم به‌زودی سایر شهدا نیز احراز هویت شوند و خانواده‌ای چشم‌انتظار فرزند مبارزش نباشد.»
 او افزود:«به‌عبارت دیگر تقارن زمان سالگرد شهادت شهید محمدشاهی با زمان شناسایی هویت این شهید بزرگوار بسیار قابل توجه است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید