• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144683
+
-

50راننده اینترنتی در دام کلاهبردار نامرئی

داخلی
50راننده اینترنتی در دام کلاهبردار نامرئی

مرد کلاهبردار با کرایه تاکسی‌های اینترنتی و تماس با راننده‌ها، خود را از اعضای کادر درمان و علوم پزشکی شیراز معرفی می‌کرد و با شگردی عجیب دست به کلاهبرداری از آنها می‌زد.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس استان فارس برای دستگیری مرد کلاهبردار با شکایت چند راننده تاکسی اینترنتی آغاز شد. یکی از آنها به مأموران گفت: پس از رساندن آخرین مسافرم به مقصد، متوجه شدم که فردی از طریق اپلیکیشن درخواست کرایه تاکسی کرده است. مقصدی که آن فرد اعلام کرده بود، فرودگاه شیراز بود و من هم درخواست او را قبول کردم.
وی ادامه داد: به سمت فرودگاه که راه افتادم، آن فرد با موبایلم تماس گرفت. او خودش را از اعضای کادر درمان یکی از بیمارستان‌ها معرفی کرد و از من خواست به فرودگاه بروم و یک بسته پزشکی حساس را از فردی در سالن شماره3 دریافت کرده و آن را به بیمارستان منتقل کنم. من هم قبول کردم و به راهم ادامه دادم تا اینکه او چندین بار دیگر هم تماس گرفت. وی  می‌گفت که حواسم به بسته باشد، چراکه وسیله داخل آن حساس است و مراقب باشم که ضربه نخورد و قبل از تحویل، آن را کاملا چک کنم. با حرف‌هایی که او می‌زد، کاملا مطمئن شده بودم که وی از اعضای کادر درمان است تا اینکه در آخرین تماس به من گفت که به‌ دلیل اختلال اینترنت قادر نیست هزینه بسته را پرداخت کند و از طرفی باید به یک جلسه مهم پزشکی برود و از من خواهش کرد که هزینه بسته را پرداخت کنم. او مدعی شد پس از اینکه بسته را تحویل گرفتم و به دستش رساندم، علاوه بر هزینه بسته، کرایه‌ام را نیز پرداخت خواهد کرد.
جوان راننده گفت: با توجه به حرف‌هایش به او اعتماد کردم و چون می‌گفت هزینه بسته باید هر چه زودتر پرداخت شود، قبول کردم که این مبلغ را پرداخت کنم. در ادامه، وی شماره کارتی برایم فرستاد و خواست که 2میلیون تومان به‌عنوان هزینه بسته واریز کنم و من هم این کار را انجام دادم. پس از آن، وقتی به فرودگاه رسیدم، به سالن شماره3 و بخشی که وی نشانی‌اش را داده بود رفتم اما هیچ‌کس در آنجا نبود. وقتی پرس‌وجو کردم، متوجه شدم که اصلا بسته‌ای در کار نبوده و به همین دلیل با تلفن آن مرد تماس گرفتم اما تلفنش خاموش بود. تازه آنجا بود که فهمیدم سرم کلاه رفته است و فردی که با من تماس گرفته بود، یک کلاهبردار بوده که با معرفی خود به‌عنوان کادر درمان و سیاه‌بازی اعتمادم را جلب و سرم را کلاه گذاشته است.
علاوه بر راننده جوان، بقیه شاکیان نیز اظهارات مشابهی را مطرح کردند و معلوم شد که در همه این کلاهبرداری‌ها، مردی ابتدا اقدام به کرایه تاکسی اینترنتی کرده و در ادامه با راننده‌ها تماس گرفته و با معرفی خود به‌عنوان کادر درمان یا یکی از مسئولان علوم پزشکی، از آنها خواسته تا با مراجعه به فرودگاه، بسته‌ای حساس را تحویل بگیرند، اما در نهایت با جلب اعتماد این افراد، آنها را مجاب می کرده که هزینه «بسته حساس پزشکی» را پرداخت کنند و به این ترتیب از آنها کلاهبرداری کرده است.

در دام پلیس 
درحالی‌که شمار شاکیان این پرونده به 50نفر رسیده بود، مأموران پلیس در جریان بررسی‌های گسترده و تحقیقات تخصصی، موفق شدند سرنخ‌هایی از مرد کلاهبردار به‌دست آورند. به‌گفته سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، مخفیگاه این مرد در یکی از محله‌های شیراز شناسایی شد و مأموران با هماهنگی قضایی موفق شدند او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.
سردار حبیبی ادامه داد: این مرد در بازجویی‌ها به کلاهبرداری 150میلیون تومانی از 50راننده اینترنتی اعتراف کرد و تحقیقات برای شناسایی دیگر شاکیان احتمالی ادامه دارد.
وی با هشدار به راننده‌های اینترنتی، از آنها خواست مراقب کلاهبردارانی که با شگردهای مختلف این قشر از جامعه را هدف گرفته‌اند باشند و صرفا براساس تماس تلفنی به آنها اعتماد نکنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید