• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144684
+
-

قاتل مرد کارخانه‌دار قصاص شد

کوتاه از حادثه
قاتل مرد کارخانه‌دار قصاص شد

مردی که با انگیزه سرقت، رئیس کارخانه‌ای را به قتل رسانده بود سحرگاه دیروز در محوطه زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده از 29اردیبهشت سال 90شروع شد. آن روز وقتی گزارش ناپدید شدن مردی به پلیس اعلام شد، مأموران جست‌و‌جوی خود را برای یافتن ردی از مرد گمشده که رئیس یک کارخانه بود آغاز کردند.مرد ناپدید شده مدیر یک کارخانه تولید وسایل گرمایشی و سرمایشی بود که آخرین بار با 2 نفر از کارکنان کارخانه دیده شده بود. همین موجب شد تا مأموران این دو نفر را بازداشت کنند و 10‌ماه طول کشید تا سرانجام یکی از آنها اسرار جنایتی که مرتکب شده بود را فاش کرد.وی گفت:با همدستی یکی از همکارانم مرد کارخانه‌دار را به قتل رساندیم تا از گاوصندوق کارخانه سرقت کنیم. متهم ادامه داد: از چند وقت قبل نقشه قتل را طراحی کردیم. چون می‌دانستیم داخل گاوصندوق پول زیادی وجود دارد. آن روز به بهانه صحبت با مرد کارخانه‌دار با او قرار گذاشتیم. وقتی در محل قرار حاضر شد وی را خفه کردم و بعد با همدستی همکارم جسدش را داخل صندوق عقب گذاشتیم تا به سمت کارخانه برویم و گاوصندوق را خالی کنیم. جسد را هم در همان کارخانه دفن کردیم.
با اعتراف این متهم، مأموران به محل دفن جسد رفتند و با حفر زمین، جنازه مقتول را بیرون کشیدند.پس از آن هردو متهم در دادگاه کیفری محاکمه شدند. متهم اصلی اقرار کرد که با همدستی دوستش مرتکب جنایت شده است. همدست دوم اما منکر جنایت شد و گفت: درست است که بی‌پول شده بودم اما من نقشی در قتل ندارم.
از سوی دیگر تصاویردوربین‌های مداربسته کارخانه نشان می‌داد که هر دو متهم گاوصندوق را از کارخانه خارج کرده بودند. به این ترتیب دادگاه حکم به قصاص هردو متهم داد اما رأی صادر شده قطعی نشد و از دیوان عالی کشور برگشت تا دوباره رسیدگی شود. بار دیگر پرونده به جریان افتاد و پس از تکمیل تحقیقات و اظهارات شهود، متهم اصلی به قصاص و همدست وی به حبس محکوم شد. دومین حکم صادر شده به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید و پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مقدمات اجرای حکم قاتل فراهم شود. اما دختر مقتول که یکی از اولیای دم بود چند وقت قبل به شرط دریافت دیه رضایت داد. مادر مقتول اما اصرار به اجرای قصاص داشت که چون پدر مقتول هم مدتی قبل فوت شد فرزندان وی نیز اولیای دم محسوب می‌شدند که آنها هم خواستار قصاص قاتل بودند. در این شرایط آنها دیه را پرداخت کرده و به این ترتیب قاتل سحرگاه دیروز در محوطه زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید