• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144685
+
-

انبار رمدسیویرهای تقلبی لو رفت

4تبهکار با پرکردن پوکه‌های داروی رمدسیویر با داروهای تقلبی آنها را به قیمت گزافی در اینستاگرام به شهروندان می‌فروختند اما سرانجام دستگیر شدند.
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام باند فروش داروهای تقلبی درمان کرونا در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش همشهری، مدتی قبل فردی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد در فضای مجازی اقدام به خرید آمپول‌های رمدسیویر برای درمان کرونا کرده اما زمانی که آنها را برای استفاده به پزشک تحویل داده متوجه شده این آمپول‌ها قابلیت استفاده ندارد و محتویات داخل آن به‌صورت دستی پر شده است.
شاکی در ادامه گفت: چون همسرم به کرونا‌ مبتلا شده بود در فضای مجازی جست وجو کردم و در اینستاگرام با شخصی ناشناس که خود را از وارد‌کنندگان این آمپول‌ها معرفی کرده بود آشنا شدم و پس از صحبت‌های اولیه مبلغی برای خرید این داروها برای وی واریز کردم و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شد این داروها به هیچ عنوان قابلیت استفاده ندارد. به‌دنبال این شکایت کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های علمی و اقدامات فنی متهم را در فضای مجازی شناسایی کردند و متوجه شدند متهمان با تشکیل یک باند 4 نفره و راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان داروهای درمانی کرونا می‌کنند.
با به‌دست آمدن این اطلاعات متهمان درحالی‌که در مخفیگاه خود در حال پرکردن پوکه‌های خالی آمپول‌های درمانی کرونا، «رمدسیویر» با مواد غیرقابل استفاده و فاسد بودند، در عملیاتی پلیسی دستگیر شدند و در بازرسی از آنجا بیش از 45هزار قلم از انواع داروهای کمیاب، نایاب و تعداد زیادی از این پوکه‌های پرشده کشف شد.
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن، اغلب این افراد نیز کلاهبردار هستند. بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست‌و‌جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند. شهروندان همچنین درصورت اطلاع، هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی را به پلیس فتا اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید