• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144659
+
-

هشدار آبگرفتگی برای 8 استان

 همانطور که پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌داد سامانه بارشی جدید از روز گذشته (چهارشنبه ۱۲آبان) وارد کشور شد و تحت‌تأثیر آن بسیاری از استان‌ها ازجمله پایتخت حال و هوای بارانی و پاییزی به‌خود گرفتند. به گزارش همشهری، این سامانه بارشی موجب سردی هوا می‌شود به‌طوری که در نوار شمالی موجب کاهش ۶ تا ۱۰درجه‌ای دمای هوا خواهد شد و بارش‌هایی به‌صورت برف و باران را رقم خواهد زد.

آخر هفته بارانی
کارشناس سازمان هواشناسی به همشهری می‌‎گوید: امروز پنجشنبه در کل دامنه‌های جنوب البرز، جنوب غرب، مرکز و برخی نقاط شرق کشور، شمال بوشهر و فارس رگبار باران و وزش باد شدید رخ می‌دهد و بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.
فریبا گودرزی با بیان اینکه در پی ورود سامانه جدید بارشی به کشور، کاهش ۱۴ درجه‌ای دما همراه با بارش‌های پاییزی را در اغلب نقاط کشور در پیش داریم، ادامه می‎دهد: همچنین برای  گیلان، مازندران گلستان، شمال تهران، جنوب همدان، جنوب مرکزی غرب، شمال اصفهان و ارتفاعات سمنان هشدار آبگرفتگی اعلام شده است. در این استان‌ها بارش‌های شدید رخ خواهد داد که موجب آبگرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و کاهش دید می‌شود.
وی با بیان اینکه از پنجشنبه تا شنبه به‌طور محسوسی هوا سرد می‌شود، می‎افزاید: شمال شرق، شرق بخش‌هایی از اصفهان و سمنان وزش باد شدید مناطق مستعد، خیزش گرد‌وخاک را تجربه خواهد کرد. همچنین در قزوین، البرز و تهران هم بارش باران و گاهی رعد و برق مشاهده می‌شود.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود، ادامه می‎دهد: از روز جمعه تا یکشنبه مجددا در تهران، استان‌های ساحلی خزر، همدان، اصفهان، کرمان، لرستان، بخش‌هایی از یزد، مرکزی و شمال غرب کشور بارندگی خواهیم داشت.
وی ادامه می‌دهد: شدت بارش‌ها فردا در ارتفاعات سمنان، گیلان، شمال تهران، جنوب کشور و استان مرکزی خواهد بود که احتمال آبگرفتگی معابر و حتی لغو پروازها وجود دارد و با توجه به پیش‌بینی کولاک در ارتفاعات رانندگان باید با تجهیزات زمستانی سفر کنند.

هشدار نارنجی برای سمنان
اداره کل هواشناسی سمنان برای امروز پنجشنبه و جمعه بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و کاهش بین ۶ تا ۱۲درجه‌ای دما همراه با هشدار نارنجی اعلام کرده است.
ایرج مصطفوی، مدیر کل هواشناسی استان می‎گوید: برای روزهای آینده شرایط جوی با فعالیت امواج ناپایدار، رگبار، رعد و برق، بارش برف و باران و مه‌آلودگی همراه با کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

باد و باران در بوشهر
در بوشهر هم درباره آب‌وهوای امروز و فردا هشدار داده شده است. محمدرضا انصاری، کارشناس اداره کل هواشناسی استان می‎گوید: از امروز (پنجشنبه) تا یکشنبه هفته آینده درباره وقوع باد شدید و باران هشدار سطح آمادگی داده می‌شود.

هشدار سطح نارنجی در البرز
آرش بهارونداحمدی، مدیرکل هواشناسی البرز هم با اشاره به ورود سامانه پرفشار و سرد جوی به استان اعلام کرد؛ برهمین اساس برای البرز تا روز یکشنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید