• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 10 آبان 1400
کد مطلب : 144388
+
-

تذکرات اعضای شورای شهر تهران در نوزدهمین جلسه

دیروز 7نفر از اعضای پارلمانی شهری در خصوص مسائل مختلف شهری تذکر دادند.

   ساختمان 7طبقه در حریم میراثی
رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران به ساخت ساختمان 7طبقه در مجاورت حریم میراثی خانه لرزاده واکنش نشان داد و گفت که خانه لرزاده پس از سال‌ها توسط شهرداری تملک، بازسازی و بهره‌برداری شد. سیداحمد علوی ادامه داد: «این خانه باهدف ایجاد موزه توسط میراث‌فرهنگی ثبت ملی شده، اما در مجاورت این حریم میراثی ساختمانی 7طبقه ساخته شده است که گویا قرار بوده در این ملک، 2طبقه ساخته شود و مالک تخلف کرده است.»

   کمبود نیرو در سازمان آتش‌نشانی
 سخنگوی شورای شهر تهران به کمبود هزار نیرو در سازمان آتش‌نشانی پرداخت و گفت: اکنون سازمان آتش‌نشانی 5253 نفر نیروی عملیاتی دارد؛ این درحالی است که باید تعداد نیروها بیش از 6هزار نفر باشد. علیرضا نادعلی افزود: «133 ایستگاه آتش‌نشانی در تهران وجود دارد و باید به طور متوسط در هر ایستگاه ۴۵نفر نیروی عملیاتی حضور داشته باشند، اما اکنون در هر ایستگاه حدود ۳۱ نفر حضور دارند.» به گفته او، سال 1395 سازمان آتش‌نشانی 120ایستگاه و 5234 نیرو داشت و در سال 1400 این سازمان با 133 ایستگاه فقط 5253 نیرو دارد که باتوجه‌به توسعه ایستگاه‌ها حداقل هزار نیرو باید در سازمان جذب شود.

   پیشگیری از خرابکاری در شبکه اطلاعاتی شهرداری
عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران هم در تذکر خود با بیان اینکه حمله سایبری به شبکه سوخت‌رسانی کشور هشداری به تمام دستگاه‌های دولتی بود، گفت: «شهرداری باید نسبت به استقرار نظامات پیشگیری از نفوذ و خرابکاری در شبکه اطلاعاتی خود اقدامات لازم را انجام دهد.» علی‌اصغر قائمی با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل هم تاکید کرد که این روزها صرفاً برای برگزاری مراسم نیست، بلکه یادآور افزایش حساسیت در این حوزه‌هاست.

   ورود همه دستگاه‌ها به معضل تکدی‌گری
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران موضوع تکدی‌گری در پایتخت را مطرح کرد و گفت که این معضل محصول نابسامانی اجتماعی است. سوده نجفی با اشاره به تشکیل کارگروه با حضور همه دستگاه‌ها تاکید کرد: «نباید تنها از شهرداری تهران برای رفع این معضل توقع داشت و باهمت سایر دستگاه‌ها اعم از وزارت کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، استانداری، نیروی انتظامی، قوه محترم قضاییه، فرمانداری و وزارت بهداشت و البته با تشکیل کارگروهی می‌توان با این معضل مقابله کرد.»

    محله‌ای با مشکلات فراوان در منطقه شمالی
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه هم در تذکرش به محله‌گردی از گلابدره اشاره و عنوان کرد: «بافت فرسوده، کوچه‌های کم‌عرض و پیچ‌درپیچ، پله‌های غیراستاندارد، ساخت‌وساز غیرمجاز، جاری شدن فاضلاب، تخریب و قلع‌وقمع، اما بدون بازدارندگی، باندهای مافیایی که پشت‌بام‌ها را میلیاردی می‌خرند و در یک شب 3طبقه می‌سازند، دست و پاهای شکسته در فصل زمستان بر اثر سقوط از پله‌های یخ‌زده و ... از مشکلات این محله است که در شمالی‌ترین نقطه پایتخت قرار دارد.» ناصر امانی گفت که امیدوارم مدیریت شهری حداقل مشکل فاضلاب که اساسی‌ترین معضل ساکنان است را حل‌وفصل کند.

   ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیک شهر
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خواستار انتظام‌بخشی به فرایند واگذاری و نحوه فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک و ارسال لایحه ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران از سوی شهرداری شد. مهدی عباسی گفت: «برای تعیین‌تکلیف نحوه فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک و نحوه برون‌سپاری وظایف، ضرورت دارد تا مبتنی بر آسیب‌شناسی جامع و کامل فعالیت این دفاتر و در چارچوب ساماندهی فرایند صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی مبتنی بر هوشمندسازی کامل فرایندها، با نگاه واقع‌بینانه‌ای نسبت به تخصیص نقش مناسب برای این دفاتر در ارائه خدمات شایسته به شهروندان و رضایتمندی آنان اقدام شود.»

   شهرسازی؛ پرچالش‌ترین مأموریت شهرداری
عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود عنوان کرد که پرچالش‌ترین مأموریت شورای شهر و شهرداری مسئله شهرسازی است. جعفر بندی‌شربیانی گفت: «تعیین اولویت‌ها و راه‌حل‌ها و از پایین به بالا قرار دادن آنها قابل‌حل است و لذا تصمیم گرفته شد پیرو همین موضوع با کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی که در صف مقدم ارتباط با مردم هستند، جلسات ویژه‌ای برگزار شود.» به گفته او، هوشمندسازی بهینه و مطلوب سامانه‌های شهرسازی، یکپارچه‌سازی بخشنامه‌های شهرسازی و معماری در زمینه ضوابط و مقررات، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پرسنل تازه‌وارد و... برخی از مواردی هستند که در راستای کاهش چالش‌های حوزه شهرسازی موردتوجه قرار می‌گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید