• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 10 آبان 1400
کد مطلب : 144337
+
-

سوریان قید هیأت‌رئیسه را زد

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی به صربستان نرفت تا مشخص شود برنامه‌ای برای حضور در انتخابات اتحادیه جهانی ندارد

سوریان قید هیأت‌رئیسه را زد

مسابقات کشتی قهرمانی امیدهای جهان در رشته آزاد و فرنگی از 10تا 16آبان‌ماه در بلگراد صربستان برگزار خواهد شد. فرنگی‌کاران روز گذشته در حالی راهی این رقابت‌ها شدند که رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون به صربستان نرفتند. پیش‌تر قرار بود حمید سوریان به‌عنوان نماینده ایران در انتخابات هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی حضور داشته باشد که با توجه به عدم‌حضور سوریان در این سفر، انصراف نماینده ایران از حضور در انتخابات قطعی به‌نظر می‌رسد.
فدراسیون کشتی از 2 سال پیش با معرفی حمید سوریان به‌عنوان نماینده ایران در انتخابات اتحادیه جهانی کشتی به‌دنبال کسب کرسی در این مجمع بین‌المللی بود. حمید سوریان و علیرضا دبیر برای جلب رضایت و کسب رأی در حاشیه مسابقات مختلف رایزنی‌هایی هم داشتند و در یک سفر به روسیه با مامیاشویلی رئیس فدراسیون روسیه هم دیدار کردند. حالا در آستانه برگزاری انتخابات، عدم‌حضور سوریان خبر از انصراف او می‌دهد. سوریان در گفت‌وگو با همشهری در تأیید انصرافش گفت: «با توجه به اینکه شرایط مهیا نبود، تصمیم به انصراف از این انتخابات گرفتم.» سوریان درباره دلایل کناره‌گیری‌اش از انتخابات اتحادیه جهانی کشتی گفت: «موفقیت در انتخابات، نیاز به رایزنی و حمایت بسیاری از دستگاه‌های دیپلماسی دارد اما با لغو متعدد مسابقات و محدودیت‌های بسیاری که در رده‌های مختلف سنی در 2‌سال گذشته وجود داشت، این امکان از ما گرفته شد که بتوانیم با مسئولان کشورهای دیگر رایزنی کنیم. به همین دلیل تصمیم بر این شد که در این دوره از انتخابات هیأت‌رئیسه شرکت نکنم. البته سال2022انتخابات دیگری برگزار خواهد شد که 7نفر می‌توانند به عضویت هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی درآیند. به‌نظرم در آن زمان فضا مناسب‌تر می‌شود ولی باز هم مشخص نیست و برای کسب کرسی بین‌المللی باید تلاش بسیاری توسط خیلی ‌از دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد.»
رسول خادم، رئیس سابق فدراسیون کشتی آخرین عضو ایرانی هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی بود که از این سمت انصراف داد تا ایران کرسی‌اش را خیلی راحت از دست بدهد. در آن زمان فدراسیون با هزینه بسیار در کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی که کار هوشمندا‌نه‌ای هم بود، توانست رأی مناسبی برای حضور در هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی کسب کند ولی هم‌اکنون با توجه به وضعیت ارز، این راه برای فدراسیون بسیار سخت به‌نظر می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید