• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 10 آبان 1400
کد مطلب : 144336
+
-

جنجال قهرمان المپیک در انتخابی

گنج‌زاده که در بازی‌های المپیک توکیو برای کاراته مدال طلا گرفته بود، در انتخابی تیم ملی شکست خورد

جنجال قهرمان المپیک در انتخابی

سجاد گنج‌زاده مسابقات قهرمانی جهان را از دست داد؟ این سؤالی است که دیروز بعد از شکست او در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته مطرح شد. بعضی‌ها با قاطعیت خبر دادند که سجاد در مسابقات قهرمانی جهان که در امارات برگزار می‌شود حاضر نخواهد بود. اما شهرام هروی، سرمربی تیم ملی به همشهری می‌گوید که هنوز تیمش را برای مسابقات جهانی نبسته است.
گنج‌زاده که در بازی‌های المپیک توکیو نخستین مدال طلا را برای این رشته گرفت، در مسابقات انتخابی تیم‌ملی باید با صالح اباذری مسابقه می‌داد. قرار بر این بود که آنها 5مسابقه بدهند و برنده 3مبارزه، پیراهن تیم را بپوشد. او مسابقه اول را 6بر 3برد اما در 2 دیدار بعدی 3بر 2باخت. بعد از این دو شکست، گنج‌زاده حاضر به ادامه مسابقه نشد. حاضران در سالن می‌گویند او قصد ترک سالن را داشت که با اصرار مربیان تیم آماده مسابقه شد اما درحالی‌که داوران منتظر بودند او روی تاتامی برود، دوباره از مبارزه منصرف شد و سالن مسابقه را ترک کرد. طبق خبری که ورزش‌3 منتشر کرده است گنج‌زاده که با قهر از سالن بیرون رفت، مسابقات جهانی را از دست داد. در این خبر اسامی کاراته‌کاهایی که قرار است در امارات مبارزه کنند، مشخص شده است؛ علی مسکینی در وزن ۶۰- کیلوگرم، علی کریمی در وزن ۶۷- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری در وزن ۷۵- کیلوگرم، ذبیح‎الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم و صالح اباذری در وزن ۸۴+ کیلوگرم. با این حال هروی می‌گوید هنوز ترکیب تیم مشخص نیست: «من هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ام.»
سرمربی تیم‌ملی، قهر گنج‌زاده را هم تأیید نمی‌کند: «او قهر نکرد، فقط تصمیم گرفت به مسابقه ادامه ندهد. همه مسابقات انتخابی در همه رشته‌ها با تنش‌هایی همراه هستند. ما هم باید از بحران رد می‌شدیم. مسئله جدی نداشتیم.» با این دو شکست به‌نظر می‌رسد گنج‌زاده بعد از المپیک با یک افت مقطعی روبه‌رو شده است. هروی می‌گوید: «نه اینطور نبود. او وضعیت خوبی داشت. مسئله این است که صالح اباذری هم کاراته‌کای خوبی است و مثل خود گنج‌زاده از بهترین‌های این وزن و در سطح اول جهان است.» مسابقات قهرمانی جهان قرار بود سال2020برگزار شود اما به‌دلیل کرونا به امسال موکول شد. این مسابقات از 25تا 30آبان در ورزشگاه حمدان دوبی برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید