• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 9 آبان 1400
کد مطلب : 144227
+
-

روی خط خبر / عفو 100محکوم به اعدام

دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل عفو و بخشودگی قوه‌قضاییه گفت: ۱۰۰نفر از افراد دارای محکومیت اعدام و ۷۶محکوم امنیتی جزو عفوشدگان اخیر هستند.
به گزارش میزان، پس از موافقت رهبر انقلاب اسلامی با پیشنهاد رئیس قوه‌قضاییه مبنی بر عفو و تخفیف مجازات 3هزار و 458تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، حسین نجفی، دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل عفو و بخشودگی قوه‌قضاییه با اعلام جزئیات این عفو گفت: ۱۰۰نفر از افراد دارای محکومیت اعدام و ۷۶محکوم امنیتی جزو عفوشدگان اخیر هستند.

   اصول زندانبانی از نگاه رئیس سازمان زندان‌ها
رئیس سازمان زندان‌ها دیروز در ادامه بازدیدهای 2روز اخیرش از زندان‌های استان خوزستان به  زندان مسجدسلیمان رفت و با کارکنان این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد. محمدمهدی حاج‌محمدی در دیدار با کارکنان این مرکز گفت: محدود کردن شغل ارزشمند زندانبانی به صرف نگهبانی و نگهداری از زندانیان، تضییع تلاش‌ها و ارزش‌های کارکنان و کار زندانبان‌هاست.
وی افزود: زندانبان مراقب است، مراقبت می‌کند تا مجرم احیا شود و پس از تأثیرپذیری از فرایندهای اصلاحی و تربیتی، به‌عنوان یک انسان مفید برای جامعه به زندگی باز گردد.
 
  فراخوان 6وزیر به بهارستان
پس از یک‌هفته حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته پیش‌رو برگزار می‌شود و بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف همراه با حضور برخی از وزرا و نمایندگان دولت در این کمیسیون‌ها در دستور کار قرار دارد.
در همین راستا بنا به گزارش خانه ملت، وزرای دفاع، صنعت، معدن و تجارت، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کشور و ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد در هفته پیش‌رو برای پاسخ به سؤالات نمایندگان و تشریح آخرین برنامه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر خواهند شد.
 بررسی آخرین تحولات منطقه با حضور وزیر دفاع، بررسی اختلال اخیر در جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور با حضور مسئولان ذیربط و بحث و تبادل نظر درباره نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان از دستور کارهای نشست هفته جاری بهارستان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید