• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144141
+
-

پرونده اختلال بنزینی روی میز کمیسیون امنیت ملی

خطیب: اطلاعات کامل مربوط به داخلی یا خارجی‌بودن حمله سایبری به مردم ارائه می‌شود

واکنش‌ها به حمله سایبری سه‌شنبه گذشته به پمپ‌بنزین‌های سراسر کشور ادامه دارد، هر‌چند از مجموع 4هزار و 700جایگاه سوخت 3هزار جایگاه به مدار برگشته‌اند و مسئولان در تلاشند تا مشکلات بروز‌یافته را هر‌چه زودتر ساماندهی کنند، اما ریشه‌یابی و بررسی ابعاد این حمله سایبری همچنان محل توجه مسئولان سیاسی- امنیتی و اذهان عمومی است. در جدیدترین واکنش‌ها به این امر، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از بررسی ابعاد ماجرا در کمیسیون متبوعش خبرداده و اعلام کرده قرار است که موضوع با حضور جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه بررسی شود.

گزارش حمله سایبری به مردم
 در واکنشی دیگر نیز اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات اعلام کرده است که اطلاعات کاملی از حمله سایبری اخیر به‌دست آمده ‌ که در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت. او با تأکید بر اینکه آنچه مربوط به سلامت، امنیت و رفاه مردم است باید در اختیار مردم قرار گیرد و مسئولان اطلاع‌رسانی بهنگام را وظیفه خود می‌دانند، تأکید کرده است که اگر به زمان انتشار اطلاعات نهادهای ذیربط در این خصوص توجه کنیم، اطلاعات هر یک مکمل دیگری بود، اطلاعات بعدی را مراجع و مسئولان ذیربط به اطلاع مردم می‌رسانند؛ همچنان‌که تاکنون چنین بود و اطلاعات کامل مربوط به داخلی یا خارجی‌بودن عوامل این رویداد به مردم ارائه خواهد شد. او افزوده که فعلا تا اطلاعات دقیق در این‌باره کسب نشود، نمی‌توانیم اظهارنظر دقیقی ‌ داشته باشیم. این اطلاعات باید جمع‌آوری شود و نهادهای مختلف امنیتی و پدافندی ذیربط این اطلاعات را با یکدیگر تبادل و نتیجه آن را تقدیم ملت کنند.
در بیان جزئیات بیشتری از این ماجرا، محسن منصوری، استاندار تهران نیز خبر داده است که پدافند غیرعامل پالایشگاه نفت تهران مانع از آسیب‌رسیدن به این مجموعه شد. در کنار مواضع مذکور در روزهای اخیر بحث حمله سایبری محل اظهارنظر بسیاری از مسئولان قرار گرفته است و تقریبا در نطق و اظهارنظر قریب‌الاتفاق مقامات و مسئولان مورد توجه قرار می‌گیرد، چنان‌که ‌ آیت الله احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه درخراسان رضوی و امامت جمعه مشهد‌ نیز در خطبه‌های دیروز این شهر گریزی به ماجرای حمله سایبری زد و بیان کرد: دشمن می‌خواست یک هفته حداقل بحران را ایجاد کند اما با هوشیاری رئیس‌جمهور و مسئولان خنثی شد و بیش از 3000 پمپ بنزین مشکلش حل شد. یکی از استادان دانشگاه می‌گفت این عمل رئیس‌جمهور دو واحد درس علوم سیاسی است و حضور مسئولان دشمن را بیچاره کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید