• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 144048
+
-

کارگردان کودک و فرشته؛ دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر

کارگردان کودک و فرشته؛ دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر

رئیس سازمان سینمایی، مسعود نقاش‌زاده را به‌عنوان دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر انتخاب کرد.
به‌گزارش همشهری، در فهرست39 دوره گذشته جشنواره فیلم فجر، اسامی برخی از مدیران سینمایی به چشم می‌خورد که دبیری جشنواره را عهده‌دار بودند. جشنواره‌ای که تا 5سال پیش به شکل بین‌المللی برگزار می شد، در تصمیمی قرار شد که به صورت ملی و بین‌المللی برگزار شود.
سید محمد بهشتی، عزت‌الله ضرغامی، سیف‌الله‌داد، محمدمهدی عسگرپور، علیرضا رضاداد، مجید شاه‌حسینی، مهدی مسعودشاهی، محمدرضا عباسیان، محمد حیدری، ابراهیم داروغه‌زاده و در نهایت سیدمحمدمهدی طباطبایی ازجمله مدیرانی بودند که سکان اداره جشنواره فیلم فجر را در طول این سال‌ها به‌دست گرفتند. بیشترین دبیری جشنواره را محمد بهشتی برعهده داشت و برخی از دبیران نیز 2 یا 3دوره مدیریتی جشنواره را برعهده داشتند. سی‌امین دوره از جشنواره نیز به دبیری محمد خزاعی برگزار شد، حالا خزاعی به ریاست سازمان سینمایی رسیده و طی حکمی، مسعود نقاش‌زاده را به‌عنوان دبیر  چهلمین جشنواره انتخاب کرده  است. البته در2روز گذشته، رئیس سازمان سینمایی تصمیم گرفت تا این جشنواره مانند دوره‌های پیشین، بخش ملی و بین‌المللی را همزمان با هم داشته باشد. باید دید برگزاری جشنواره فیلم‌ فجر به شکل بین‌المللی از سال بعد اتفاق خواهد افتاد؟ جشنواره بین‌المللی که نیمه اول آن در چند سال گذشته برگزار می‌شد و در آخرین دوره برگزاری‌اش عنوان شده که فجر جهانی در ثبت جشنواره‌های بین‌الملل دنیا قرار گرفته است.
در بخشی از حکم نقاش‌زاده آمده است: «انتظار می‌رود چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، فرصتی مغتنم برای آغاز فصلی جدید در مسیر تکوین و بازسازی انقلابی زیرساخت‌های سینمای کشور باشد.» مسعود نقاش‌زاده، کارگردان، استاد دانشگاه و از مدیران فرهنگی و سینمایی کشور است. وی دارای درجه دکترای مطالعات هنر، کارشناسی ارشد سینما و کارشناسی کارگردانی فیلم است و سابقه مدیریت به‌عنوان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی، مدیرکل امور برنامه‌ها و مشاور عالی مرکز سیما فیلم، معاون آموزش و پژوهش خانه سینما و معاون تأمین و تولید مؤسسه رسانه‌های تصویری را داشته است. نقاش‌زاده در دهه 80 کارگردانی «کودک‌وفرشته» را در کارنامه سینمایی خود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید