• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 144039
+
-

سرقت کامیون و بازی در نقش مأءمور برای خالی‌کردن حساب راننده

مردی پس از بیهوش کردن راننده کامیون و سرقت اموال او، خود را مأمور معرفی کرد تا بتواند حساب طعمه‌اش را خالی کند. به گزارش همشهری، چند روز قبل راننده‌ای که از بزرگراه تهران- کرج عبور می‌کرد چشمش به پیکر نیمه‌جان مردی افتاد که کنار بزرگراه افتاده بود. او اورژانس را خبر کرد و طولی نکشید که مرد بیهوش به بیمارستان انتقال یافت. پزشکان متوجه شدند که او به‌دلیل مسمومیت دارویی بیهوش شده است و وی را تحت درمان قرار دادند تا اینکه مرد میانسال به هوش آمد و اسرار یک سرقت را فاش کرد.

آبمیوه مسموم
مرد میانسال به مأموران گفت: من راننده کامیون هستم و برای تخلیه بار به خیابانی در مرکز تهران رفته بودم که مردی به سراغم آمد. او گفت قصد جابه‌جایی مقداری اثاث و وسایل خانه از یکی از شهرهای شمالی کشور را دارد. بر سر قیمت به توافق رسیدیم و قرار شد با یکدیگر به سمت شمال کشور حرکت کنیم. در بین راه او مدعی شد که تشنه است و خواست مقابل مغازه‌ای توقف کنم تا آبمیوه بخرد. من هم توقف کردم و او از ماشین پیاده شد و دقایقی بعد با 2 آبمیوه برگشت. یکی از آنها را به من داد اما پس از خوردن آن دچار سرگیجه شدم. به حدی که توان رانندگی نداشتم. ناچار شدم کنار بزرگراه توقف کنم و مرد مسافر از من خواست تا از ماشین پیاده شوم و هوا بخورم. بعد از آن تصاویر مبهمی به‌خاطر دارم و ناگهان از هوش رفتم و وقتی چشمانم را باز کردم در بیمارستان بودم. وی ادامه داد: مرد ناشناس با آبمیوه مسموم مرا بیهوش و کامیونم را به همراه مدارک و کارت‌های عابربانکم سرقت کرده بود.
در ادامه تحقیقات معلوم شد که سارق کامیون دقایقی پس از سرقت به خانواده مالباخته زنگ زده و خودش را مأمور معرفی کرده و با گفتن مشخصات مالباخته، اعتماد آنها را جلب کرده است. پس از آن مدعی شده که مالباخته حالش بد شده و در بیمارستان است و برای درمان نیاز به پول دارد. او با این ترفند رمز کارت‌های مالباخته را از همسرش گرفته و تمام موجودی حساب‌هایش را خالی کرده است.
با این اطلاعات به دستور قاضی رحیم دشتبان، بازپرس جنایی تهران، گروهی از مأموران برای دستگیری سارق وارد عمل شدند تا اینکه چند روز بعد یکی از بستگان مالباخته به‌صورت اتفاقی، کامیون او را که در اطراف تهران رها شده بود، پیدا کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که وسایل داخل کامیون سرقت شده و از کارت سوخت او نیز در یکی از جایگاه‌های سوخت استفاده شده است. به این ترتیب فردی که از کارت سوخت مالباخته استفاده کرده بود دستگیر شد اما مدعی است که سارق نیست و کارت سوخت را چند روز قبل از فردی خریده است. با این حال او بازداشت شده و تحقیقات برای بازداشت سارق اصلی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید