• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 5 آبان 1400
کد مطلب : 143935
+
-

تداوم کاهش قیمت گوشت بوقلمون

تداوم کاهش قیمت گوشت بوقلمون

قیمت گوشت بوقلمون در میادین میوه و تره‌بار تهران کاهش یافت. به گزارش همشهری، روند کاهش قیمت گوشت بوقلمون در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران که از نیمه‌های بهار آغاز شد و در تابستان تداوم یافت، در مهرماه هم ادامه پیدا کرد و آخرین قیمت‌های اعلامی برای این کالا 9درصد از نرخ‌های شهریورماه پایین‌‌تر است. قیمت گوشت بوقلمون بعد از جهش ۳۲درصدی در ابتدای سال، از اواخر اردیبهشت روند کاهشی به‌خود گرفت و در آخرین تغییر قیمت تا پیش از پاییز، ۹درصد ارزان‌تر شد.
 نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نشان می‌دهد بعد از کاهش ۸درصدی در مرداد و 9درصدی در شهریور، حالا باز هم 9درصد کمتر شده و مجموع تغییر قیمت این کالا در مقایسه با اردیبهشت بین 27 تا 29درصد ارزیابی می‌شود. هر کیلوگرم ران با پوست بوقلمون هم‌اکنون با قیمت 52.000تومان در میادین به فروش می‌رسد درحالی‌که قیمت این محصول در اردیبهشت 67.200تومان بود. هر کیلو لاشه بوقلمون نیز که اردیبهشت‌ماه در آستانه ۵۰هزار تومان بود حالا با قیمت 38.000تومان به فروش می‌رسد. 
هم‌اکنون گران‌ترین محصول بوقلمون در میادین مغز ران بدون پوست و استخوان است که هر کیلوگرم آن 74.400تومان قیمت خورده است. بوقلمون از معدود محصولاتی است که برخلاف سایر اقلام در ماه‌های اخیر قیمت آن در میادین روند کاهشی داشته است. روند تغییر قیمت محصولات مختلف بوقلمون در میادین میوه وتره‌بار در جدول پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید