• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
دو شنبه 3 آبان 1400
کد مطلب : 143731
+
-

گرینویچ/ پایان یک عروسک


ماه جولای بود که عروسکی بزرگ(3.5متری) که نماد جمعیت بسیار کودکان مهاجر و فراری از جنگ سوریه بود در حرکتی نمادین سفرش به اروپا را برای یافتن مادرش آغاز کرد. نامش امل یعنی امید بود و حتی با پاپ هم ملاقات کرد. در این سفر 8هزار کیلومتری امل مانند بسیاری از عروسک‌های دیگر نگاهش خیره به افق دوردست‌ها بود و سکوتش سرشار از ناگفته‌ها اما او بدون یافتن مادرش سفرش پایان یافت. گروهی 25نفری از عروسک‌گردان‌ها به او جان دادند و هزاران کودک برای او نامه نوشتند اما امل هم یکی از کودکانی بود که قصه جنگ برایش هنوز تمام نشده و کلاغ قصه‌اش به خانه نرسیده است.

زامبی‌ها در زامبیا

سایت آدیتی‌سنترال از چالشی جدید برای دولت زامبیا خبر می‌دهد که شامل یک ماده مخدر صنعتی جدید است که شمار قربانیان آن در پایتخت این کشور به‌شدت افزایش پیدا کرده است و بسیاری از جوانان را مانند زامبی‌های فیلم‌های ژانر وحشت راهی خیابان‌ها می‌کند. درحالی‌که دولت‌های جهان در حال مقابله با کووید-19هستند مقامات کینشازا پایتخت زامبیا مهم‌ترین دشمن خود را ماده مخدر صنعتی با نام bombé می‌دانند. پروفسور دی پانزو در این‌باره می‌گوید: شما در طول روز سیاهپوستان بسیاری را می‌بینید که ایستاده به خواب رفته‌اند و هنگامی که راه می‌روند هیچ تفاوتی با زامبی‌ها ندارند. او به جوانان هشدار می‌دهد که فروشنده‌های مواد این مخدر صنعتی را به جای ال‌اس‌دی توزیع می‌کنند؛ حال آنکه تأثیرات مخرب آن شاید صدها برابر این ماده باشد.

راهپیمایی به سبک ماهی مرکبگ

هزاران نفر از کارگران در کره‌جنوبی با لباس‌هایی که از سریال پرطرفدار «بازی مرکب» الهام گرفته شده بود، در اعتراض به شرایط استخدامی خود تظاهرات کردند. به گزارش یورونیوز، کنفدراسیون اتحادیه‌های صنفی کره‌جنوبی برای برگزاری این راهپیمایی ویدئویی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در ساخت آن از سریال «بازی مرکب» الهام گرفته شده است. پلیس کره‌جنوبی تخمین می‌زند که حدود ۱۶هزار نفر در تظاهرات روز چهارشنبه در سئول و دیگر شهرها شرکت کردند. این در حالی است که بنا به مقررات جاری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کره‌جنوبی هرگونه تجمع با حضور بیش از ۹۹نفر ممنوع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید