• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143645
+
-

ادامه درخشش ایرانی‌ها در اروپا

ادامه درخشش ایرانی‌ها در اروپا

پس از درخشش ایرانی‌ها در لیگ‌های اروپایی و حتی لیگ قهرمانان که مهدی طارمی رکورد بیشترین دوندگی را به‌خودش اختصاص داد، در رقابت‌های درجه دوم اروپایی هم ایرانی‌ها کارهایی انجام دادند. به‌طور مثال در لیگ کنفرانس اروپا و در هفته سوم این لیگ تازه تاسیس، ‌اللهیار صیادمنش برای زوریا لوهانسک مقابل زسکا صوفیه گل زد تا این تیم اوکراینی به نخستین برد در این رقابت‌ها دست یابد. زوریا در همان گروهی قرار دارد که آاس‌رم با مورینیو و البته با ترکیب دوم خود با نتیجه 6بر یک به یک تیم گمنام و اسم‌سخت نروژی باخت. شهاب زاهدی و‌ اللهیار صیادمنش به‌طور کامل برای زوریا بازی کردند و‌ اللهیار موفق شد در دقیقه ۶۴، تک‌گل بازی را به زیبایی هرچه تمام‌تر به ثمر برساند.
علیرضا جهانبخش هم که در پلی‌آف لیگ اروپا توانسته بود برای فاینورد گل بزند، سرانجام نخستین گلش را در مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا به ثمر رساند. او زننده گل اول تیم هلندی در پیروزی 3بر یک برابر یونیون برلین بود. جهانبخش 83‌دقیقه برای فاینورد بازی کرد و در دقیقه 11، نخستین گل بازی را به ثمر رساند. فاینورد با این پیروزی
۷ امتیازی و صدرنشین گروه E شد.
در گروه H لیگ اروپا هم دینامو زاگرب درحالی‌که صادق محرمی را پس از یک بازی غیبت، 78دقیقه در ترکیب خود داشت با نتیجه 2بر یک بازی را به راپیدوین در زمین این باشگاه اتریشی باخت و 3‌امتیازی باقی ماند. حالا وستهم در این گروه 9امتیاز از 3‌بازی دارد و 3‌تیم دیگر 3‌امتیازی هستند. یک بازی هم در لالیگا-2موسوم به سیگوندا دیویژن برگزار شد، همان لیگی که هر هفته شاهد درخشش امیر عابدزاده است. این‌بار عابدزاده نتوانست برای هفتمین بار کلین‌شیت کند و نتیجه مسابقه تیم بونفرادینا در زمین ساراگوسا یک-یک تمام شد اما دروازه‌بان ایرانی تیم میهمان 3‌موقعیت تیم میزبان را مهار کرد تا حداقل از شکست جلوگیری کرده باشد. با این تساوی تیم بونفرادینا 19امتیازی شد و به رده چهارم جدول سقوط کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید