• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143619
+
-

نکته بازی / همین تراکتور قهرمان آسیا می‌شد؟


فیروز کریمی که طی آمد و رفت‌های بی‌شمار نیمکت تراکتور در طول چند‌ماه گذشته یک‌بار سرمربی این تیم شد و رفت، حالا برای دومین دوره هدایت تیم تبریزی را برعهده دارد. او در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با یک گل مغلوب النصر عربستان شد. آن زمان شاید خیلی‌ها انتظار یک شکست پرگل‌تر را برای تراکتور می‌کشیدند. فیروز کریمی هم از این موقعیت استفاده کرد و این باخت را در حد یک پیروزی بزرگ بالا آورد؛ آنقدر که گفت: «شاید اگر من زودتر می‌آمدم، تراکتور قهرمان آسیا می‌شد!» راستش وقتی در هفته اول لیگ تراکتور طی نیم ساعت 4گل از گل‌گهر سیرجان دریافت کرد، یاد همین اظهارنظر فیروزخان افتادیم. خدا واقعا به الهلال و تیم‌های شرقی رحم کرد که کریمی زودتر سرمربی تراکتور نشد!


بیرون بودی هم همین را می‌گفتی؟
احمدرضا براتی را حتما می‌شناسید؛ همان کارشناس خوش‌صحبتی که زمانی به برنامه 90 دعوت می‌شد. او امروز در فدراسیون فوتبال شاغل است و چنین سمتی دارد: «عضو هیأت‌رئیسه و رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال.» خداوند سمت ایشان را طولانی‌تر بفرماید! براتی در گفت‌وگویی که اخیرا با سایت همین فدراسیون داشته، به دفاع از عملکرد مجموعه متبوعش پرداخته و گفته: «بازخوردی که مردم به فوتبال نشان می‌دهند حاکی از آن است که افکار عمومی نظر کاملا مثبتی درخصوص عملکرد فدراسیون دارد.» اینکه چرا باید یک عضو حقوقی خودش را مکلف بداند وارد نقدهای محتوایی از فدراسیون شود و از این مجموعه دفاع کند واقعا جای تعجب دارد. این کارها وظیفه افراد دیگری است و در‌شأن یک حقوقدان نیست. واقعا اگر او بیرون بود، باز همین حرف را می‌زد؟


نه دیگر در این حد!
حاشیه بزرگ این روزهای فوتبال ایران، کنایه عجیب مهدی طارمی به دراگان اسکوچیچ است که علاوه بر راه انداختن یک بحث داخلی داغ، حتی در رسانه‌های اروپایی هم بازتاب داشته. اسکوچیچ از ضعف تاکتیکی بازیکنان ایرانی سخن گفته و طارمی هم جواب او را به شکل نسبتا تندی داده است. طبیعتا این روزها زیاد در این مورد بحث می‌شود، اما مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم ملی امید سعی کرده در این زمینه میانجیگری کند. او می‌گوید: «چنین تنش‌هایی در همه جای جهان پیش می‌آید و طبیعی است. موضوع باید مدیریت شود.» خب البته تنش داریم تا تنش. گاهی بازیکنان غرولندی به مربی می‌کنند و نیمچه اعتراضی دارند، اما اینکه در اوج نتیجه‌گیری تیم، بهترین بازیکن کشور رسما علیه کادرفنی قیام کند، یک داستان دیگر است.‌آش شورتر از اینهاست آقای مهدوی‌کیا!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید