• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143640
+
-

گل‌زن / از ملوانان بیاموزید

الهام محمودی -  روزنامه‌نگار

آیین رونمایی از لباس تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان برای اعزام به جام باشگاه‌های آسیا برگزار شد. البته آنچه در عمل رخ داد، معرفی مسئولان شهرداری سیرجان بود. تیزری که این باشگاه برای نشان‌دادن لباس این فصل تیم منتشر کرد، رنگ‌و‌بوی حرفه‌ای نداشت. با پیشرفت تکنولوژی و همگانی‌شدن امکانات تدوین، ویدئوهایی که باشگاه‌های کشور از معارفه بازیکنان یا رونمایی از پیراهن منتشر می‌کنند، بسیار بی‌کیفیت است و چنگی به دل نمی‌زند. کاش باشگاه‌ها در این زمینه، از ملوان بندرانزلی یاد بگیرند که ویدئوهایش غوغاست. ملوانی‌ها 2فصل است که با تیزرهایشان خودی نشان می‌دهند.

بدون تیم، بدون سرمربی
بازی‌های آسیایی داخل سالن به تعویق افتاد تا خیال فدراسیون فوتبال بابت انتخاب مربیان تیم ملی فوتسال آسوده شود. ۷ماه است که فدراسیون شهاب‌الدین عزیزی‌خادم نتوانسته تکلیف کادر فنی فوتسال زنان را مشخص کند؛ معضلی که نگرانی فوتسالی‌ها را در پی داشته است. در این میان اتفاقات بی‌سابقه‌‌ای نظیر درگیری بین نامزدهای سرمربیگری و اعضای فدراسیون، همچنین تهدید و شکایت نیز رخ داد اما با این همه جنجال و ماجرا، باز هم سرمربی تیم ملی و دستیارانش معرفی نشدند. گفته می‌شود با تعویق بازی‌های آسیایی داخل سالن، معرفی کادر فنی به فروردین۱۴۰۱ موکول شده است. اینکه چرا فدراسیون هیچ برنامه‌ای برای تیم قهرمان آسیا ندارد، سؤالی است که مسئولان هیچ جوابی به آن نداده‌اند.

اصفهانی‌ها عین آلمانی‌ها
اعضای شورای شهر اصفهان در تقدیر از بازیکنان ملی‌پوش این شهر، لوح تقدیر و ظرف مسی دادند. این کار اصفهانی‌ها، برای آلمانی‌ها خاطره است. سال۱۹۸۹ وقتی زنان آلمان برای نخستین‌بار قهرمان اروپا شدند، فدراسیون فوتبال‌شان با اهدای سرویس قهوه‌خوری از خجالت بازیکنانش درآمد. از آن اتفاق سال‌ها گذشته و سال‌هاست که وضعیت زنان در آلمان بسیار متفاوت است اما در ایران، الگوبرداری از همان روش منسوخ در جریان است. این کار اصفهانی‌‌ها بازیکنان را شاکی کرد و در استوری‌های اینستاگرامی دلخوری‌شان را نشان دادند. هاجر دباغی در کنایه به مسئولان اصفهانی گفت: «لطفا موقع رأی‌گیری‌ها که می‌شه یاد ما نیفتید و از ورزش زنان به‌عنوان شعار تبلیغاتی‌تون استفاده نکنید.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :