• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143609
+
-

بحران مدافعان

عملکرد عجیب بازیکنان دفاعی تیم ملی، در رده باشگاهی

تیم ملی ایران بعد از 3 کلین‌شیت در مرحله انتخابی جام‌جهانی، سرانجام در بازی چهارم دروازه خود را به روی کره‌جنوبی باز شده دید. این در حالی است که ما روی حملات کره‌ای‌ها مخصوصا در دقایق پایانی می‌توانستیم حداقل یک‌گل دیگر هم بخوریم. پیش از آن هم در دیدار با امارات خوش‌اقبال بودیم که کمک‌داور ویدئویی اخراج شجاع خلیل‌زاده و موقعیت گل مسلم حریف را وتو کرد. هرچند کل آن داستان، باعث نمی‌شود اصل جا ماندن خط دفاعی ایران از یاد برود. به واقع بسیار عجیب بود که علی مبخوت توانست 40 متر با دروازه‌بان ما تک به تک شود. او فقط اگر یک‌ثانیه زودتر حرکت کرده بود، روشن نیست الان ما چه جایگاهی در جدول رده‌بندی داشتیم. همه اینها باعث می‌شود تا حدودی نگران خط دفاع تیم ملی باشیم، اما همه داستان همین نیست. مسئله اینجاست که مدافعان تیم ملی این هفته‌ها در رده باشگاهی هم عملکرد چندان قابل‌قبولی ندارند.
مجید حسینی که در سال‌های گذشته از او به‌عنوان پدیده خط دفاعی ایران یاد می‌شد، این سال‌ها حضوری محو و عجیب در لیگ باشگاهی ترکیه داشته است. به‌طور کلی فوتبال ترکیه برای بازیکنان ایرانی یک جغرافیای عجیب به شمار می‌آید که کمتر کسی آنجا موفق بوده. حسینی هم گاهی بازی کرده و گاهی روی نیمکت نشسته و کلا معلوم نیست چه می‌کند. او هفته  گذشته در قلب خط دفاعی کایسری‌اسپور به مصاف آلانیا اسپور رفت و شکست سنگین 6بر 3را تجربه کرد. یکی از این 6‌گل را هم خود مجید وارد دروازه کایسری کرد تا شب بدش تکمیل شود.
از آن طرف شجاع خلیل‌زاده هم به‌عنوان یکی از مدافعان اصلی تیم ملی، با الریان قطر همچنان روی دور ناکامی گام برمی‌دارد. این تیم در آخرین بازی‌اش در لیگ ستارگان با 3 گل مغلوب الدوحیل شد. آنها 3 هفته پیش هم 4گل از السد خورده بودند. الریان در 6بازی اخیرش 13گل دریافت کرده که در برخی از آنها رد پای اشتباهات خود شجاع به وضوح به چشم می‌خورده است. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد سطح فنی این بازیکن پس از پیوستن به لیگ قطر افت کرده و این خبر خوبی برای دراگان اسکوچیچ نیست.
اگر قرار باشد سختگیری بیشتری به خرج بدهیم، باید به نیمکت‌نشینی احمد نوراللهی در الشباب امارات هم اشاره کنیم؛ آنچه به‌نظر می‌رسد تأثیرش را روی کیفیت احمد در مسابقات ملی هم گذاشته و ما واقعا نمایش چشمگیری از او در برابر کره‌جنوبی ندیدیم. هر چه هست، عوامل دفاعی تیم ملی کمی نگران‌مان کرده‌اند و اگر قرار باشد افت آنها ادامه بیابد، کار برای ما سخت خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید