• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143567
+
-

آلو، هلو و موز ارزان شدند

گران‌ترین محصول میوه‌ در میادین میوه و تره‌بار در بخش میوه‌های وارداتی آناناس است

تره‌ بار
آلو، هلو و موز ارزان شدند

با پایان فصل گرما، قیمت بعضی از میوه‌های تابستانه و همچنین موز در میادین رو به کاهش گذاشته و تا 5هزار تومان کاهش در نرخ‌ها مشاهده می‌شود.
به گزارش همشهری، مقایسه قیمت‌ها در تازه‌ترین نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با نرخ‌ خرده‌فروشی‌های سطح شهر، حاکی از اختلاف 40درصدی قیمت میوه در میادین با میانگین قیمت‌ مغازه‌هاست. البته قیمت‌ها در بعضی میوه‌فروشی‌های تهران به اندازه‌ای بالاست که اختلاف نرخ بعضی اقلام از 40درصد هم فراتر می‌رود.
مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد به‌عنوان نمونه، تفاوت در قیمت نارنگی به 50.5درصد، انار به 48.5درصد، گلابی، خربزه و طالبی به 48درصد و سیب قرمز و زرد به 45درصد می‌رسد. طبق نرخنامه جدید میادین میوه و تره‌بار، قیمت هر کیلوگرم شلیل و شبرنگ 5هزار تومان، انجیر سیاه 3.500تومان، انواع آلو 1.500تومان، هلو 900تومان، خرمالو 200تومان، موز آمریکای جنوبی 400تومان و سایر انواع موز هزار تومان در میادین کاهش یافته است. البته بعضی میوه‌ها هم کمی گران‌تر شده‌اند؛ قیمت انواع انگور، خربزه و طالبی در میادین میوه و تره‌بار، نسبت به نرخنامه قبلی ‌هزار تومان افزایش داشته و قیمت سایر انواع میوه نیز ثابت مانده است.
هم‌اکنون گران‌ترین محصول میوه‌ در میادین میوه و تره‌بار در بخش میوه‌های وارداتی آناناس است که 59هزار تومان قیمت دارد و در میوه‌های تولید داخل کشور نیز پسته تازه با 103هزار تومان قیمت برای هر کیلو، صدرنشین محسوب می‌شود. در میان میوه‌های فصل سرما نیز در میادین سیب و پرتقال با قرار گرفتن در محدوده 9تا11هزار تومانی شرایط به نسبت خوبی دارند و خرمالو و به نیز، با 14و15هزار تومان قیمت با توجه به نوبرانه بودن چندان گران محسوب نمی‌شوند. در میوه‌فروشی‌های سطح شهر هر کیلو خرمالو قیمتی بین 32تا40هزار تومان دارد و هر کیلو سیب و پرتقال بین 18تا30هزار تومان به‌فروش می‌رسند.
قیمت موز بعد از تغییراتی که از سوی وزارت جهادکشاورزی در قوانین واردات آن ایجاد شد و افزایش قیمت آن را به همراه داشت، هنوز در میوه‌فروشی‌های سطح شهر از 35هزار تومان پایین‌تر نیامده اما در میادین سقف قیمت این میوه 28هزار تومان تعیین شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید