• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14345
+
-

به‌دنبال تولیدیم

سعید اوحدی، رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری: 92درصد از بودجه سازمان صرف امور جاری شده است

فرهنگ
به‌دنبال تولیدیم

مسعود میر/ خبر‌نگار
روز گذشته نخستین نشست رسانه‌ای رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. سعید اوحدی که در اسفندماه به ریاست این سازمان انتخاب شده در این نشست درباره برنامه‌های کوتاه‌مدت سازمان متبوعش و همچنین مشکلات پیرامونی این سازمان با اهالی رسانه گفت‌وگو کرد.

اوحدی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با در اختیار داشتن 35فرهنگسرا، 372کتابخانه (که 110تای آنها دارای رتبه‌بندی در نهاد کتابخانه‌های ملی هستند)، 10خانه‌موزه، 120خانه فرهنگ، 4موزه و زیرمجموعه‌های دیگری نظیر پردیس‌های سینمایی، نشر شهر و مؤسسه تصویر شهر امکان بسامان رساندن فعالیت‌های گسترده فرهنگی هنری در پایتخت را دارد، تأکید کرد که به کمک همکارانش در تلاش است تا مردم را به‌عنوان مخاطبان واقعی این سازمان بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.



عید و کتاب

او در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به برنامه‌های ویژه سازمان فرهنگی هنری به مناسبت اعیاد شعبانیه ،گفت:

« برنامه‌هایی با عنوان منتظران باران به‌مدت 3شب در فرهنگسرای بهمن، کوچه‌های منتظر با رویکرد محله محور در ۱۱۰کوچه و محله تهران، رونمایی از قطعه موسیقایی «شرق آدینه» با صدای محمد معتمدی و برپایی شب شعر «قصیده بی‌انتها» ازجمله برنامه‌های این سازمان در روزهای پیش رو و به مناسبت نیمه شعبان خواهد بود.»

اوحدی همچنین به بهانه نزدیک شدن به ایام نمایشگاه کتاب خبر داد که فرهنگسرای کتاب در مصلای تهران فعالیت‌های گسترده‌ای را تدارک دیده است.

به‌گفته اوحدی، در واقع بخشی از باغ‌کتاب تهران تحت عنوان فرهنگسرای کتاب به نمایشگاه منتقل خواهد شد و همچنین سامانه ارسال رایگان کتاب ویژه نابینایان در این ایام افتتاح خواهد شد.



بحران بودجه

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخشی از گفت‌وگوی خود با اهالی رسانه خبر داد که سال گذشته حدود 92درصد بودجه این سازمان متأسفانه صرف هزینه‌های جاری و نگهداشت شده است. در واقع حدود 7.5درصد بودجه ما که بسیار ناچیز است صرف برنامه‌های فرهنگی و هنری شده  و امیدواریم با تعامل با شورای شهر، معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و معاونت مالی اداری شاهد یک‌تغییر رویکرد در بودجه سازمان باشیم.


این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :