• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 28 مهر 1400
کد مطلب : 143433
+
-

‌ شیامالان در برلین‌

جشنواره‌خارجی
‌ شیامالان در برلین‌

 آرش نهاوندی -  روزنامه نگار

ام نایت شیامالان کارگردان و بازیگر هندی - آمریکایی به‌عنوان رئیس هیأت داوران هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم برلین که قرار است از 10تا20فوریه2022 (21بهمن تا اول اسفند1400) برگزار شود، انتخاب شد.
به گزارش همشهری به نقل از ورایتی، کارلو چاترین مدیر هنری برلیناله ضمن اعلام خبر فوق افزود: از اینکه آقای شیامالان دعوت ما را برای به‌عهده گرفتن سمت رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم برلین، پذیرفته، خشنود هستم. «ام نایت شیامالان» در طول دوره فعالیت حرفه‌ای خود دنیایی را که در آن جوانان نه‌تنها بازیگر و شخصیت اول فیلم هستند که عامل اصلی در چیرگی بر ترس‌ها و نگرانی‌ها نیز محسوب می‌شوند را به تصویر کشیده است. دنیایی که در آن همراه با آرزوها، نگرانی‌ها و ترس‌ها و دلهره‌های قهرمانانش نیز به تصویر کشیده شده است. در صنعت سینمای آمریکا شیامالان یک نیروی منحصر به فرد و فیلمسازی است که به نگرش و نگاه خود وفادار مانده است.
ما انتظار داریم فیلم‌هایی به فهرست جشنواره راه یابند که کارگردانانشان به ایده‌های خود وفادار باشند.
شیامالان نیز گفت: من همواره در سیستم هالیوود خود را یک فیلمساز مستقل احساس کرده‌ام. حس می‌کنم صدای ما در نگاه متفاوتی که داریم، تعریف می‌شود. من همواره در عرصه فیلم‌سازی‌ این نگاه و نگرش متفاوت خود را حفظ و تلاش کرده‌ام که به دیگر فیلمسازان نیز کمک کنم جنبه‌های مرتبط با نگاه و نگرششان را در هنر و خویشتن خویش حفظ کنند.
او در ادامه گفت: دعوت از من برای حضور به‌عنوان بخشی از برلیناله برایم بسیار معنی دار و ارزشمند است. جایگاه رئیس هیأت داوران بالاترین جایگاه برای یک فیلمساز است. این جایگاه فیلمساز را قادر می‌سازد که بتواند از بهترین استعدادهای داستانسرایی در عرصه فیلمسازی حمایت کند، این هدیه‌ای از برلیناله است که من با خرسندی آن را می‌پذیرم. ام نایت شیامالان ازجمله کارگردانان مطرح فیلم‌های دلهره آور است، جدید‌ترین فیلم وی «به کابین ضربه بزن» نام دارد، این فیلم قرار است در تاریخ 3فوریه سال2023(14بهمن1401) اکران شود.
او با فیلم فراطبیعی و ترسناک حس ششم نام خود را در سال1999 در عرصه فیلمسازی مطرح کرد، این فیلم نامزد دریافت 6 جایزه اسکار ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد، شیامالان در سال2002 نیز فیلم «نشانه‌ها» با بازی «مل گیبسون» را ساخت که مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. جشنواره فیلم برلین که امسال به‌دلیل شیوع کرونا به‌صورت ترکیبی، حضوری و مجازی برگزار شده بود در ابتدای سال2023 به‌صورت رویدادی کاملا فیزیکی برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید