• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 28 مهر 1400
کد مطلب : 143414
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zpOK5
+
-

شب آرام لیگ قهرمانان

از میان بازی‌های امشب شاید گلزنی احتمالی سردار به یوونتوس بتواند جذابیتی به همراه بیاورد

در شب دوم از هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا خبری از بازی بزرگ نیست. شاید با ارفاق بتوان دیدار منچستریونایتد و آتالانتا را بزرگ خطاب کرد. بقیه بازی‌ها به‌گونه‌ای است که انگار دارید برنامه لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس اروپا را مرور می‌کنید!

   بنفیکا - بایرن مونیخ
بنفیکا همان تیمی است که در هفته دوم در زمین خودش بارسلونا را با 3‌گل تحقیر کرد اما میزبانی از بایرن داستان متفاوتی است. تیمی که بتواند مقابل غول باواریایی گل نخورد، امسال هنوز وجود خارجی نداشته است. لواندوفسکی هم در آستانه اعلام برندگان توپ طلا انگیزه زیادی برای گلزنی در چنین مسابقاتی دارد. رکورد او در سال2021از همه بهتر است؛ بیشترین گل زده در فصل 22-2021(15‌گل)، بیشترین گل زده برای یک باشگاه در 2021(43‌گل)، بیشترین گل زده برای باشگاه و تیم ملی در 2021(52‌گل)، بیشترین تأثیرگذاری روی گل در 2021(60‌گل). زمزمه‌هایی هم درباره نارضایتی او از شایعات مربوط به خرید هالند در فصل آینده به گوش می‌رسد. این زمزمه‌ها و شایعات ممکن است لوا را فصل بعد به باشگاه و لیگی دیگر سوق بدهد. قضاوت این بازی برعهده اوویدو هاتگان از رومانی خواهد بود.

   بارسلونا - دیناموکی‌یف
رونالد کومان وقتی فهمید فعلا خبری از سرمربی جدید و جایگزین نیست، تکانی به‌خودش و تیمش داد. او هر دو بازی اولیه لیگ قهرمانان اروپا را 3بر صفر به بایرن و بنفیکا باخته اما ابتدای این هفته موفق شده تیم سابق خودش یعنی والنسیا را در لالیگا 3بریک ببرد. حالا کمی اوضاع بهتر است و برد احتمالی در 2 بازی بعدی مقابل دینامو کی‌یف می‌تواند وضعیت بارسا را در این گروه سروسامان ببخشد. البته دینامو تیمی نیست که مقابل بارسا دست‌وپا بسته باشد. فصل قبل که مسی هم بود، اوکراینی‌ها خیلی بارسلونا را آزار دادند و در بازی رفت با نتیجه 2بر یک به این تیم باختند. کلمنت تورپین از فرانسه قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت.

   یانگ‌بویز - ویارئال
این بازی از گروه F خیلی بازی مهمی نیست اما این را درنظر بگیرید که ویارئال قهرمان لیگ اروپای فصل قبل است و یانگ‌بویز سوئیس در همین فصل توانسته در زمین خودش منچستریونایتد با کریستیانو رونالدو را ببرد. ویارئال ابتدای این هفته 2بر یک به اوساسونا باخت تا تعداد تیم‌های بدون شکست در لیگ‌های داخلی کشورهای اروپایی به عدد 4و تیم‌های ناپولی، میلان، لیورپول و فرایبورگ کاهش یابد. هواداران ویارئال که فصل قبل نخستین جام تاریخ خود را به‌دست آوردند، خدا خدا می‌کنند در این گروه سوم بشوند تا با اونای امری که متخصص فتح لیگ اروپاست، به‌جای صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان، به لیگ اروپا سقوط و آنجا شانس خود را امتحان کنند! سرگئی کاراسف از روسیه این بازی را سوت می‌زند.

   منچستریونایتد - آتالانتا
از اولدترافورد شایعات زیادی به گوش می‌رسد. تازه‌ترین شایعه این است که کریستیانو رونالدو با مقامات باشگاه درباره زیدان مشورت کرده است. رونالدو که دوره‌ای عالی با زیدان در رئال مادرید داشته و در کنار او 3‌بار پیاپی لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده، بدش نمی‌آید حالا که صحبت از برکناری احتمالی سولسشائر شده، زیدان به منچستر بیاید. رونالدو در بازگشت به یونایتد حتی در تغذیه بازیکنان هم دخالت کرده و رژیم‌های سختی به آنها داده است. بازگشت رشفورد پس از ماه‌ها مصدومیت می‌تواند خبر خوبی برای سولسشائر باشد اما برای هواداران خبر بهتر این است که زیدان روی نیمکت این تیم بنشیند. آتالانتا پس از رکودی کوتاه‌مدت دوباره به آن تیم هجومی 2 فصل قبل تبدیل شده و این برای من‌یونایتد خبر خوبی نیست. شیمون مارسینیاک از لهستان داور این بازی است.
   چلسی - مالمو
چلسی برای اول شدن در گروه H رقابت سختی با یوونتوس دارد. مدافع عنوان قهرمانی بازی رفت را به یووه باخته اما حریف سوئدی نمی‌تواند جلودار تلاش شاگردان توماس توخل آلمانی برای صعود باشد. تیم لندنی فعلا صدرنشین سخت‌ترین لیگ دنیا یعنی لیگ برتر و شانس اول قهرمانی لیگ جزیره است. مندی معمولا گل نمی‌خورد و چلسی در بازی‌هایی که آندریاس کیریستنسن در ترکیب اصلی حضور داشته، در 200روز گذشته تنها 6گل دریافت کرده. قرارداد مدافع دانمارکی رو به اتمام و او جزو گزینه‌های بارسلوناست. رودیگر از درد کمردرد خلاص شده و تیاگو سیلوا هم که به‌دلیل حضور در اردوی تیم ملی برزیل بازی این هفته مقابل برنتفورد را از دست داده بود، به ترکیب برگشته است. فرانسوا لتسیه از فرانسه قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت.

   زنیت - یوونتوس
سردار آزمون در این فصل نسبت به فصل‌های قبل کمتر بازی می‌کند. او پیش از بازی ایران و کره در آخرین بازی لیگ روسیه از زمین اخراج شده بود. سردار در 2 بازی ابتدایی لیگ قهرمانان در این فصل در 58درصد دقایق ممکن حضور داشته و تنها در یک بازی از ابتدا به میدان رفته است؛ بدون گل زده یا پاس‌گل. در 9بازی این فصل لیگ برتر روسیه هم 5گل و یک پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده و آمار هر 114دقیقه یک گل را دارد اما تنها 568دقیقه بازی کرده. سردار تاکنون در رویارویی با تیم‌های اروپایی خارج از لیگ روسیه به تیم‌های بایرن‌مونیخ، اتلتیکو، آژاکس، اندرلخت، لیون، بنفیکا، ویارئال، فنرباغچه و مولده گل زده است. او با گلزنی به یوونتوس نام خود را به لیست گلزنان معدود ایرانی مقابل این تیم شامل مهدی مهدوی‌کیا و مهدی طارمی اضافه می‌کند. سردار در مجموع رقابت‌های اروپایی -لیگ قهرمانان و لیگ اروپا شامل مراحل مقدماتی و پلی‌آف- 32بازی انجام داده و 11گل، 2 پاس‌گل و 5کارت زرد دارد. او 1938دقیقه در رقابت‌های اروپایی با پیراهن روستوف و زنیت به میدان رفته است. یوونتوس با آلگری پس از پشت‌سر گذاشتن بحران ابتدای فصل توانسته خودش را جمع‌وجور کند. غول تورینی در بازی‌های اخیر آاس‌رم، چلسی، تورینو، سمپدوریا و لا اسپزیارا برده است. ساندرو شارر از سوئیس داور این بازی است.

  زنگ تفریح
 تقابل سالزبورگ و ولفسبورگ و لیل و سویا را بعید است همه هواداران 4 تیم حاضر در گروه هم دنبال کنند! لیل قهرمان فرانسه است اما بلافاصله پس از قهرمانی لیگ و درآوردن جام از چنگ پاری‌سن‌ژرمن تا بن دندان مسلح، دروازه‌بان این تیم و سرمربی موفق آن جدا شدند. دروازه‌بان لیل البته در این فصل در میلان دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شد. سویا هم با لوپتگی همان تیم خوب و نه عالی لالیگاست که برای حضور در جمع 4‌تیم لیگ و صعود به مراحل بالای جام حذفی برنامه‌ریزی شده و در لیگ قهرمانان همین که یکی دو مرحله بالا برود، دستاورد بزرگی برای آنها‌ست. سالزبورگ و ولفسبورگ هم جذابیت‌های چندانی برای تماشا ندارد!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید