• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 26 مهر 1400
کد مطلب : 143173
+
-

جیتکس ۲۰۲۱ در دوبی کلید خورد

طی هفته‌های اخیر دوبی با برگزاری نمایشگاه اکسپو 2021 مورد توجه مقام‌های کشورها و گردشگران بوده است. از روز گذشته اما به‌صورت رسمی نمایشگاه فناوری جیتکس در این شهر همزمان با اکسپو کارش را شروع کرد تا حجم مسافران به این شهر پس از بحران‌های کرونا به اوج برسد.
به گزارش همشهری، نمایشگاه جیتکس دوبی با حضور بیش از ۴۸۰۰ شرکت از ۱۰۰ کشور، ۷۰۰ استارت‌آپ از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار می‌شود.
 هوش مصنوعی، فناوری‌های مدیریت و بهره‌وری از Big Data، راهکارهای مرتبط با فضای ابری، شبکه و امنیت سایبری، فناوری‌های مرتبط با بلاکچین و فین تک، راهکارهای مالی و... از بخش‌های اصلی نمایشگاه جیتکس است. روز گذشته همچنین پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در بخش فیوچر استارز (Future Stars) نمایشگاه جیتکس با حضور ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در امارات برپا شد. ۴۱شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب هیأت تجاری و فناوری ایران در کشور امارات حضور دارند که قرار است از نمایشگاه جیتکس، نمایشگاه اکسپو و پارک فناوری شارجه بازدید کنند.
همچنین پاویون مجازی بخش فناوری ایران هم در این نمایشگاه به‌مدت یک ماه فعال است. غرفه‌داران پاویون مجازی ایران از امکاناتی برای ارتباط با همکاران بین‌المللی، بازدیدکنندگان و شرکت‌های حاضر در جیتکس برخوردار می‌شوند. اطلاعات آنها همزمان با برگزاری جیتکس در اختیار شرکت‌ها و پاویون‌های نمایشگاه قرار می‌گیرد. این پاویون مجازی با حمایت اتاق بازرگانی تهران از ۲۵ مهرماه امسال به‌مدت یک‌ماه برگزار می‌شود و طی آن، شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه ICT که موفق به حضور فیزیکی در نمایشگاه جیتکس امسال نشده‌اند، می‌توانند با مشارکت در این پاویون مجازی، توانمندی‌های خود را به سرمایه‌گذاران و صاحبان شرکت‌های فناوری در دیگر کشورها معرفی و زمینه همکاری با صنایع فعال را در این نمایشگاه بررسی کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید